Většinu personalistů zřejmě po přečtení nadpisu napadnou stejné otázky: Proč bychom měli do komunikace zapojovat své zaměstnance a co tím získáme? A vyplatí se nám to i z hlediska času a rentability? Pojďme si na tyto otázky rovnou odpovědět.

Výhody zapojení zaměstnanců

Existuje hned několik důvodů, proč zapojit do komunikace vlastní lidi. Nikoho určitě nepřekvapí, že zaměstnanci jsou pro veřejnost nejdůvěryhodnějším zdrojem informací. PR oddělení může chrlit do tisku či na web jeden článek za druhým, ale větší dopad bude mít rozhodně u veřejnosti autentická výpověď zaměstnance.

Pokud navíc nějaký takový článek či rozhovor prosdílíte v chytře zvolený čas i na vaše sociální profily, vaši zaměstnanci se svými názory, případně i fotkami jistě rádi pochlubí svým známým a příspěvek rovněž nasdílí. Zaměstnanec si řekne, tyjo, oni si mě opravdu musí vážit, když můj názor posílají dál do světa. Tím rovněž podpoříte jeho loajalitu k vaší značce. Z takových zaměstnanců se pak mohou stát tzv. Brand ambasadoři, kteří budou povědomí o vaší značce šířit dál. A to je pro vás ta nejlepší reklama!

Stejné je to s fotkami zaměstnanců na vašich sociálních profilech (zde si ovšem musíme dát pozor na zákon a citlivé osobní údaje). I ti z nás, kteří nejsou narcisticky založení, si jistě přiznají, že na hromadných fotkách se vždy nejprve zaměříme na sebe. Sledujeme, jak nám to sluší a jestli jsou správně vidět všechny naše přednosti. Pokud ano, proč se fotkami nepochlubit dál?

Zapojte své zaměstnance

Obr. 1: Sdílení rozhovoru se zaměstnancem na sociálních sítích

A proč používat vlastní zaměstnance u náborových aktivit? Jasně, fotky z databank vypadají uhlazeněji, všichni jsou na nich krásní a usmívají se. Opravdu se ale chcete prezentovat takto „sluníčkově“? Není lepší dát uchazečům vědět, jak to reálně ve vaší firmě vypadá a jak třeba vypadají potenciální kolegové? Fotku zaměstnance a jeho pracoviště dnes už můžete připojit i k vašim pracovním nabídkám. Využijte toho a odlište se od ostatních.

Řeč čísel, která platí na šéfy

Nechtějí vám vaši nadřízení tyto aktivity schvalovat? Jednoduše jim ukažte čísla. Pomocí reportingových nástrojů ze sociálních sítí nebo Google Analytics si jednoduše zjistíte, který příspěvek měl vyšší dosah, který článek byl za minulý měsíc nejčtenější apod. Vyrukujte s těmito argumenty na své šéfy, protože ti jsou zvyklí vše vidět právě v číslech.

 

Galerie: Podívejte se na další příklady z praxe

Video: Krátký spot s kolegy nemusí stát „majlant“

Jakým způsobem zapojit zaměstnance

Možností je spousta. Nejrozšířenějšími taktikami jsou rozhovory se zaměstnanci a jejich fotografování, interní časopis, různé večírky a dny otevřených dveří atp. Z fotografií pak můžete vytvořit reklamní bannery, náborové plakáty, polepy služebních aut, prezentační systémy atd. atd. Záleží jen na vaší fantazii.

Jak jsme dali tvář jednomu z největších nakladatelství

Jak jsme pomohli společnosti Albatros Media pracovat na značce zaměstnavatele? Tato aktivita měla vždy silnou podporu vedení a firma se zajímá o zaměstnance.

Naším cílem bylo udržet stávající zaměstnance, posílit jejich sounáležitost a také zaujmout nové kolegy.