Přes rozkopané brněnské ulice jsme se v pátek ráno snažili dostat k brněnskému Hubu. Začínal nám zde druhý workshop, tentokrát s „Brňáky“.
Začali jsme tradiční otázkou - Víte, jaký rozdíl je mezi personálním marketingem a employer brandingem? Abychom naše účastníky netrápili moc dlouho, prozradili jsme jim, že rozdíl zde je. Někteří účastnici se více či méně blížili správné odpovědi, někteří tápali, nakonec jsme jim rozdíl vysvětlili a snad i prolomili počáteční ledy a účastníky rozpovídali. Postupně začala padat další témata, kterým jsme se postupně věnovali.
Účastníkům jsme představili nespočet možností, jak budovat právě tu jejich značku. Snažili jsme se jim také vysvětlit, proč by dané aktivity měli dělat a co konkrétně tím podpořit. Většinou jsme se setkali s odpovědí, že žádná z firem nemá promyšlený dlouhodobý koncept budování značky zaměstnavatele. Věci se ve firmách dějí nahodile, nejsou komunikovány, často chybí jednotná komunikace směrem k trhu práce a zapomíná se na vlastní zaměstnance.
Velkým tématem a bořením mýtů byla i diskuse na téma, že Employer Branding není o náboru nových zaměstnanců. Primárně je zaměřen na vlastní zaměstnance. Naše slova se potvrdila hned vzápětí, kdy se účastníci „pochlubili“ svými nepovedenými kampaněmi. Je dobré si uvědomit, co se stalo špatně a pro příště se poučit. Hlavně je potřeba testovat kampaně na vlastních lidech, ti vám řeknou svůj názor a potvrdí nebo vyvrátí, zda to, co chcete poslat do světa, je pravda či nikoliv. Ke starému dobrému přísloví, že lež má krátké nohy, bychom ještě přidali a vrátí se vám to jako bumerang. Tímto jsme nechtěli personalisty nijak odradit, ale navést k tomu, aby si:

Stanovili dosažitelné cíle

Ujednotili styl komunikace

Sestavili promyšlený plán

Jsme velice rádi, že společné workshopy mají velký úspěch. Spojují totiž firmy, které nechtějí být jedny z mnoha a snaží se vštípit personalistům myšlenku, aby nebyli pouze výkonným orgánem společnosti, ale strategickým partnerem pro vedení firmy. Ať se vám to všem podaří!

Naučte se lépe využívat značku zaměstnavatele

Rezervujte si místo na některém z našich workshopů. Ukážeme vám, jak objevit, aktivovat a rozvíjet vaši atraktivní značku zaměstnavatele. Potkáte zajímavé kolegy z oboru a načerpáte spoustu inspirace.

Monika Vencourová

Jsem optimistická bytost, která nezkazí žádnou srandu a zároveň je pro každou špatnost. Studium na vysoké škole mi dalo široký základ znalostí, které se nyní snažím využít v praxi. Mám ráda výzvy a do všeho se pouštím po hlavě, čas ukáže, jak tohle všechno zúročím.
Share This