Jaké byly letošní workshopy? Co si z nich účastníci odnesli a co jsme si odnesli my? A je vůbec možné napravit negativní značku zaměstnavatele? To vše a mnohem více s Tomem Menšíkem.
 

Poděkování: Děkuji Zuzce, že mě donutila na chvíli se v práci zastavit a zamyslet se nad tímto tématem ;-) Tom

 

Tome, letošní workshopy jsou úspěšně za námi. Jak by si je zhodnotil?

Celkem máme za sebou 5 workshopů. Na jaře se nám podařilo uskutečnit tradičně Prahu a Brno, na podzim dokonce také workshop v Ostravě!!! Tam je to vždycky výzva ;-) Přišlo sice méně lidí než původně mělo, ale o to větší prostor byl pro sdílení zkušeností a inspirace.

Atmosféra byla velmi pozitivní. Každý se aktivně zapojoval do konverzace a kdybychom měli probrat úplně všechno, museli bychom tam být snad ještě do dalšího dne. Lidé odcházeli spokojení a tomu odpovídá i hodnocení, které s námi následně sdíleli.

Můžeš se s námi podělit o to, co lidé nejčastěji zmiňovali v hodnocení?

Účastníci nejčastěji píší, že jim workshop dodal ucelený pohled na problematiku Employer brandingu a že odcházeli se zajímavými nápady a inspirací. Lidé také často chválí možnost navázání nových kontaktů s kolegy v oboru.

 

Co je nejčastějším problémem, se kterým se personalisté potýkají?

Přijde hodně lidí, kterým se líbí koncept i postup, jak to podpořit, ale pak narazí u vedení. Často k nám přicházejí nadšení personalisté. Zajímají se o obor, o lidi a opravdu něco chtějí změnit. Poté své myšlenky a postřehy z workshopu předají vedení. Tam to celé skončí.

Firmy by se pro své zákazníky přetrhly, ale pro své zaměstnance neudělají téměř nic. To je ta základní chyba. Firmy by se měly více zaměřit na “lidskocentrické” (human centered) chování. Je to stejné jako snaha zaujmout zákazníka. Chytrým firmám záleží na zákaznících, ale stejně tak na lidech, kteří pro zákazníky produkty/služby vytvářejí.

Když např. nabízíme něco luxusního, naši zaměstnanci by se měli cítit stejně luxusně. Na workshopech rád zmiňuji slogan hotelů Ritz-Carlton: “We are Ladies and Gentlemen serving Ladies and Gentlemen.” Tohle motto jasně vyjadřuje kvalitu služeb, za kterou stojí všichni zaměstnanci. A určitě je i v práci spojuje.

Je vůbec možné napravit špatnou pověst zaměstnavatele?

Téměř všechno se dá napravit. I značka, čili pověst, se dá zlepšit. Ale trvá to dlouho a nikdo to za vás neudělá. Ani agentury, jako je ta naše, nemají šanci něco zlepšit, pokud klient nechce. Když mluvím o klientovi, mluvím samozřejmě o lidech, kteří společnost řídí a mají možnost i mandát měnit věci k lepšímu.

Lidé jsou často naštvaní, protože se k nim firma chová špatně. Může to být mzdovými podmínkami, to je časté téma u výrobních firem. Většinou je to ale nadřízenými, respektive komunikací. Komunikace je dost široký pojem, ale v podstatě to znamená, že se vedení o lidi nezajímá a ani je dostatečně neinformuje.

Víš, jaká je naše mantra: začínejte uvnitř. Zaměstnanci musí vědět, kam firma směřuje a jak se ji daří. Vždycky je dobré sdělit i špatnou zprávu, jelikož tím budujete důvěru a lidé vědí, na čem jsou. Musí cítit, že se o ně firma (vedení) zajímá a že jsou pro firmu důležití.

Zjistěte, v čem je problém. Ptejte se všech lidí, ať už je jejich pozice jakákoli. Tím získáte ten pravý pohled na to, jaký jste zaměstnavatel a v kterých pohledech můžete svou pověst zlepšit.

Budou další workshopy? Jaké bude pokračování

Tak určitě :-) Workshopy mají obrovský smysl, jelikož se postupně stávají stále větší platformou pro sdílení zkušeností, nápadů a inspirací. Možná lehce zjednodušíme (mou oblíbenou) filozoficko-teoretickou část na téma Co to vlastně je značka zaměstnavatele. Rozhodně přidáme další zajímavé příklady z praxe, které jsme buď sami vymysleli a realizovali, nebo jsme na ně narazili jinde při naší práci.

Otázka na konec: Máš v plánu další akce mimo tyto zavedené workshopy?

Ano, rád bych rozjel sérii přednášek na konkrétní témata, týkající se Employer brandingu. Vidím to tak, že koncept, o kterém se bavíme na workshopech, rozebereme na součástky. Na těchto přednáškách bychom pak šli více do hloubky.

Možná přizveme nějaké spřátelené personalisty nebo odborníky, možné je vše :-)

Nestihli jste naše workshopy?

Není všem dnům konec. Workshopy se konají pravidelně na jaře a na podzim. Pokud jste z nějakého důvodu nestihli poslední sérii, můžeme se potkat na té další. Navštivte stránku s informacemi a termíny a rovnou se i zaregistrujte. Těšíme se na vás :-)