Employer branding je stále častěji skloňovaný pojem. Nejde pouze o to, jak se prezentovat navenek. Budování značky zaměstnavatele začíná uvnitř se současnými zaměstnanci. Co má společného Employer branding a interní komunikace?

Komunikace ve firmě je způsob, díky kterému vytvoříte plnohodnotnou značku. Brand není pouze o vnímání veřejnosti, ale také o tom, jak funguje vaše firma interně a jestli by u vás bylo zajímavé pracovat.

Představte si, že jako firma nabíráte nové zaměstnance. Abyste je zaujali a přiměli k tomu, aby vám poslali CV a nejlépe i nastoupili, tak máte náborovou kampaň. Zvolili jste letáky, billboard, z online marketingu hlavně facebook a pracovní portál. Nemůžete se vyhnout tomu, že to uvidí některý z vašich zaměstnanců. Co chcete, aby si řekli?

“Cože? Příjemné pracovní prostředí? Kde to vzali? A co ty firemní benefity? To by mě zajímalo, o jaké firmě mluví, protože o naší rozhodně ne.”

Anebo:

“Jé, to je firma, kde pracuji. Hm, dobře to napsali. To musím zavolat známému, hledá práci a mohlo by se mu to líbit.” 

Asi vidíte ten rozdíl. A věřím, že nechcete, aby se vaši zaměstnanci za firmu styděli a v hospodě u piva společnost pomluvili a házeli na ni špatné světlo.

Přece jen, jak daleko se dostane firma bez zaměstnanců?

Interní komunikace ve firmě a nástroje

 

Chcete přitahovat a udržet nejlepší zaměstnance? Využívejte lépe vaši značku zaměstnavatele. Navštivte některý společný workshop na téma Employer Branding a dozvíte se, co to značka zaměstnavatele vlastně je, jak ji objevit, rozvíjet a využívat.

Co tedy dělat, aby se vaši zaměstnanci nestyděli?

 

Stačí mluvit – komunikovat dovnitř. Na první pohled to nevypadá složitě, ale jaké nástroje interní komunikace tedy použít, abyste oslovili co nejvíc lidí najednou?

  • Firemní časopis – není na škodu jednou za čas vydat časopis. Nejenže zde můžete zaměstnancům říct, co se událo nového a jak si firma stojí, ale také se můžete postupně seznamovat se zajímavými koníčky vašich zaměstnanců. Tento časopis si většinou přečtou i rodinní příslušníci a díky tomu se povědomí o vaší firmě může šířit mnohem dál než jen k interním lidem.
  • Akce – většina zaměstnanců ocení, když uspořádáte vánoční večírek nebo jiné neformální posezení. Zde se zaměstnanci mohou seznámit s ostatními napříč firmou a bavit se i o nepracovních záležitostech. Jejich mimopracovní vztahy, které si vytvoří právě na těchto akcích, mohou být prospěšné i po pracovní stránce. Zaměstnanci začnou fungovat jako tým a budou si vzájemně víc pomáhat. Nebudou cizinci, kteří se znají jenom přes emaily.
  • Blog – pořádáte firemní teambuildingy nebo jiné aktivity, kterých se zaměstnanci rádi zúčastňují? Zveřejněte to na vašem blogu. To může fungovat jako skvělý komunikátor a prezentátor různých ocenění, akcí a dalších skvělých věcí, které by byla škoda si nechat jen pro sebe.
  • Intranet – interní informační systém (IS), kde můžete plánovat různé pořady, prezentovat interní záležitosti, které jsou důležité a podstatné jen pro vaše zaměstnance. V ISu máte vše na jednom místě a předpokládá se, že ty informace nebude těžké najít.
  • Maily – jednou z možností je také mass mail pro zaměstnance. Obecně se doporučuje odeslat jeden měsíčně. Není dobré zaměstnance zaplavovat maily. Většinou se stává, že takový mail zapadne mezi spam nebo “rovnou do koše” a informace, které skrývá, nespatří světlo světa.
  • Sociální sítě – můj nejoblíbenější nástroj pro komunikaci. Například facebook s instagramem vládnou a většina na nich neustále sjíždí fotky, události, statusy a další “nezbytně” nutné věci. Proč by tedy vaše firma měla chybět? Víte jaký dosah by mělo, kdyby vaši zaměstnanci sdíleli to, co zde prezentujete? OOOObrovský…

Čeho můžete dosáhnout pomocí interní komunikace ve firmě?

 

V ideálním případě docílíte toho, že zaměstnanci nebudou mít pocit, že ve firmě jsou 2 tábory – oni a vedení. Interní komunikace je od toho, aby celá firma fungovala jako jeden “člověk”.

Nebojte se lidem říct, co se ve firmě děje a co jsou nejbližší plány. Zároveň se nebojte ostatním ukázat, že ve vaší firmě pracují také jen lidi, kteří se chtějí a umějí neformálně bavit.

Staňte se specialistou na personální marketing

Vyzkoušejte zdarma naše mobilní online kurzy a získáte přehled o možnostech využití marketingu v personalistice. Rezervujte si místo na některém praktickém workshopu a naučíte se, jak v 6 krocích začít využívat vaši značku zaměstnavatele. Pozvěte nás k vám do firmy a společně se zaměříme na konkrétní témata personální komunikace, která potřebujete vyřešit.