Konečně je to tady a já vám mohu zprostředkovat zážitky z ostravského workshopu v první osobě. Ano, řada vyšla i na nejmladšího člena MenSeekovské rodiny, a tak vám všechno mohu naservírovat z první ruky. Pojďme na to.

Jak se člověk snaží inspirovat v nejrůznějších koutech a oblastech, tak nachází stále nové metody a trendy, které by měly zážitek z workshopů pro přítomné ještě více zpříjemnit. Pro páteční workshop jsme se rozhodli rozeznít ostravskou „oranžovou“ místnost do příjemné hudby v podaní Parov Stelar.

Proč to? Někde (a já bych vám hrozně rád řekl kde, ale bohužel si to nepamatuji :-D) jsem se dočetl, že příjemná hudba může působit jako silný „icebreaker“. Lidé vás zaprvé poměrně jednoduše mezi množstvím zasedaček najdou – jak se hezky česky říká, přijdou za písničkou, a hlavně od začátku cítí přátelskou a uvolněnou atmosféru, která je k realizování úspěšného workshopu nezbytná. Jestli to byl právě electro swing, který nám pomohl páteční ráno dobře nastartovat, nevíme. Ale v zájmu myšlenky, že se to snažíme dělat „trochu jinak než ostatní“, si budeme myslet, že ano :-)

Jestli máte chuť

zkuste si touto skvělou hudbou zpříjemnit i čtení tohoto sumáře ostravského wokrshopu pro personalisty a nasajte atmosféru, která nás provázela celý páteční den.

Když už vám teď hraje pohodová hudba, můžeme si (snad) taky trochu rýpnout. Pořádání workshopů je naše radost. Opravdu. Všechna čest a díky všem, kteří se workshopů zúčastnili. S pořádáním workshopu v Ostravě to ale letos bylo trochu nahnuté. Několik lidí se omluvilo na poslední chvíli a několik registrovaných v posledním týdnu úplně přestalo komunikovat. Jsme strašně rádi, že i když to tak v jednu chvíli nevypadalo – workshop se uskutečnil. A snad i vydařil. Naším mottem je „People & communication“ a bohužel druhá část našeho sloganu se při organizaci workshopu úplně nesetkala s adekvátní odezvou. No co. Alespoň jsme zase o něco moudřejší a zkušenější, ale řeknu vám – byly to nervy.

A jak ostravský workshop probíhal?

 

Teď, když už jsem si pobrečel nad rozlitým mlékem, se můžeme pustit do toho, co vás čtenáře zajímá asi mnohem více. Jak samotný workshop probíhal.

Sešla se nám nakonec perfektní skupinka 3 milých personalistek a 1 studentky, která své znalosti ohledně employer brandingu chtěla rozšířit kvůli své diplomové práci a možná i budoucímu zaměstnání. Člověk by si řekl, že ve 4 lidech bude témat, které budou chtít samotní aktéři řešit málo, ale opak byl pravdou.

Jaká témata účastníci chtěli probrat?

 

  • Jak propagovat akce pro zaměstnance?
  • Jak komunikovat dovnitř i ven konference?
  • Jak posílit naši značku v regionu?
  • Jak odpoutat značku výrobku od značky zaměstnavatele?
  • Jak zacílit na specialisty v oboru?
  • Jak a kde komunikovat s cílovým publikem?
  • Kariérní web + blog
  • Využívání doporučujících webů
  • Komplexní brandingová kampaň po celé ČR
  • Koncepce budování značky zaměstnavatele

Dokonce ani teď s jistým odstupem času nedokážu upřímně říct, jestli se nám podařilo zodpovědět všechny dotazy a dotknout se všech témat, které si na nás skupinka připravila. Čas byl totiž to jediné, co jsme neměli.

Skoro bych v zápalu boje zapomněl podotknout, že ani tentokrát nám nechyběla energetická podpora od naší geniální pekařky Janky. Když jsem si sám na začátku troufnul sáhnout po jednom malém kousku perfektního Quiche, doufal jsem ve dvě věci. Zaprvé, že mě nikdo neviděl a za druhé, že to nebude můj poslední kousek, protože po workshopu určitě ještě něco zbyde. Přece to nemůžeme všechno v celkových 6 lidech sníst…

Nic nezbylo. Takže tolik k pekařskému umu naší grafičky :-)

Teď zase trochu zpátky k workshopu. Hrozně nás těší, že ani naše práce před kurzem nevyzněla vniveč. Jedna z prvních věcí, co se na workshopu řešila, byla teoretická příprava v rámci online kurzu před samotným workshopem. Ano má, to pořád svoje mouchy. Třeba to, že jsme ho skupině posílali tentokrát opravdu pozdě – prostě do poslední chvíle nebylo jasné, jestli se workshop uskuteční. I tak je ale milé hned na začátku slyšet, že online příprava byla super, i když se k němu někteří účastníci prokousali až ve večerních hodinách před naším setkáním. Online kurz i tak splnil svůj účel a účastníci alespoň podle svého projevu vypadali skvěle připraveni. Za to velká pochvala pro naši ostravskou skupinku.

Celkově mám z workshopu velmi příjemný dojem a pevně věřím, že byl pro účastníky nejenom zábavný, ale hlavně přínosný. Témat, kterých jsme se dotkli bylo opravdu mnoho a určitě si myslím, že se ještě do nějakého společného kontaktu s účastníky dostaneme, až budou řešit svou vlastní cestu budování vlastní značky zaměstnavatele. My jsme s budováním té naší pro letošek v Ostravě skončili.

Když jsem pak jel s Tomem zpátky do Brna, tak první, k čemu jsme workshop přirovnávali, byl příjemný rodinný oběd. Prostě se sešla parta lidí, která si měla dost co říct a diskuze se snad ani na vteřinu nezastavila. Diskutovalo by se podle mě ještě teď, kdyby nás v ostravském Hubu ještě „chvilku“ nechali.

Na závěr mám opravdu velkou chuť seznámit vás s naší největší páteční prokrastinací, kterou se stala opakovaná diskuze ohledně významů slov ASOCIACE x KONOTACE x DENOTACE. Jeden by ani neřekl, že se nad tím dá debatovat… a to dokonce vícekrát než jednou. Nebudu si určitě hrát na zkušeného lingvistu, a tak vám přesnou definici těchto slov prachsprostě vygooglím. To bude to poslední, co si z dnešního článku odnesete. Díky za pozornost a budeme se těšit na dalších workshopech pro personalisty.

Asociace je termín označující spojení mezi koncepčními subjekty nebo duševními stavy, které vyplývají z podobnosti mezi těmito duševními stavy nebo jejich blízkosti v prostoru nebo času.

Konotace se tradičně chápe jako sekundární, na kontextu závislá, a v něm aktivovaná významová komponenta provázející základní, relativně konstantní designační složku lexikálního významu. Konotace jsou založeny na pocitech a představách, které lexém vyvolává v mysli mluvčího nebo posluchače.

Denotace znaku, slova nebo věty označuje jeho základní význam, jak odpovídá například slovníkové definici slova. Naopak vedlejší, hlubší nebo symbolické významy označujeme jako konotace.

Chcete získat další cenné rady z praxe?

Pojďte s námi na workshop a staňte se součástí komunity specialistů nadšených pro personální marketing.

Hledáte partnera pro Employer Branding?

Prozkoumejte naši nabídku chytrých služeb, které vám pomohou při vytváření vaší atraktivní značky zaměstnavatele.

Základem všeho je pro mne dobrá nálada a nadhled. To je něco, bez čeho se nedokážu obejít ve studijním ani osobním životě. Jsem studentem Masarykovi univerzity v Brně, kde aktuálně kompletuji magisterské vzdělání v rámci studijního programu Management sportu. Baví mne čelit novým výzvám a řešit zapeklité situace – primárně ale vždy s úsměvem! :-) Volného času moc není, jelikož se už od předškolního věku aktivně věnuji florbalu. Což znamená, že ve zbytku svého volna upřednostňuji pasivní odpočinek s dobrým jídlem a pitím!

Share This