Už to bude nějaký rok. Přesněji, bude to 9 let, kdy jsme potkali první skupinku nadšených studentů z řad personalistů firem. Stalo se tak v prostorách hotelu Prachárna u Olomouce a my jsme tím zahájili pilotní sérii workshopů na téma Personální marketing v praxi. Zakončili jsme téměř 2 roky intenzivní práce na přípravě tohoto vzdělávacího projektu.

Příprava projektu probíhala v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Byla to naše první zkušenost s dotačními programy. A jsme rozhodnuti, že i poslední. Přesto jsme si vědomi toho, že nám tato investice ze strany EU pomohla vytvořit produkt, který má smysl. Důkazem budiž to, že vzdělávací projekt udržujeme a rozvíjíme i dlouho potom, co skončilo tzv. období udržitelnosti.

Jak to bylo dříve

Z počátku jsme vzdělávání nabízeli za úplatu. Součástí nabídky bylo 6 workshopů a 6 souvisejících online kurzů v e-learningu. Jenže jak šel čas, tak se požadavky ze strany studentů začaly měnit. Lidem se čím dál méně chtělo trávit čas na workshopech – 6 dní je prostě moc. Stále více se prosazovaly chytré mobilní telefony, se kterými si původní e-learning nerozuměl. Museli jsme reagovat.

Postavili jsme nový e-learning na plně mobilní platformě. Do tohoto prostředí postupně přesouváme a aktualizujeme původní obsah online kurzů. 6 workshopů jsme postupně zredukovali do jednoho společného dne. Pro účastníky workshopů jsme navíc vytvořili nový online kurz, který je na společný den teoreticky připraví. Ale co je nejdůležitější: vzdělávání jsme začali nabízet zdarma.

Co nestojí nic, nestojí za nic

Společné workshopy jsou a budou ZDARMA. Těchto 5 písmenek v dnešním světě zní skoro jak sprosté slovo. Hodně lidí si pod pojmem zdarma představí nekvalitu nebo nějaký háček. I to je dodnes jedna z věcí, se kterou stále trochu bojujeme. Háček tu však žádný není. Původně jsme chtěli jen trochu popíchnout konkurenci a ukázat, že i kvalitní věci se dají dělat za jinou než peněžní směnu. V současnosti tuto aktivitu vnímáme jako nezbytný a nejsilnější PR nástroj, který máme.

Dalším smysluplným důvodem, proč workshopy i nadále pořádáme zdarma, je vzdělávání. Nejenom personalistů, ale i nás samotných. Nejvíce se člověk naučí, když se snaží něco naučit někoho jiného. Usnout na vavřínech je to nejhorší, co člověk může udělat. Všechno se neustále mění a vyvíjí. A díky workshopům a přímému kontaktu s personalisty a dalšími odborníky v oboru se neustále potkáváme s novými myšlenkami, názory i požadavky. Tím, že na ně reagujeme a přemýšlíme o nich, se neustále vzděláváme a dokážeme tak držet naši pozici odborníka na problematiku personálního marketingu a Employer Brandingu.

Lidé a vztahy

Branding je hlavně o budování vztahů. V tom se snažíme jít příkladem. Workshopy pro nás nejsou jen zdrojem kontaktů na potenciální zákazníky. Není to o tom, vytáhnout ze všech lidí vizitky a již následující den je začít bombardovat hromadou nekonkrétních nabídek. Náš obor je “vztahový business”. O spolupráci se vyjednává dlouho, hodně záleží na důvěře. Už během samotných workshopů často vznikají „mikrovztahy“, ze kterých se pak třeba v budoucnu mohou urodit nové projekty.

Za posledních 9 let prošlo našimi workshopy více než 100 zajímavých personalistů a personalistek – těch bylo určitě víc :-). Díky každému z nich jsme se naučili něco nového, posunuli se zase o kousek dál a také vylepšili náš koncept služeb pro vytváření atraktivní značky zaměstnavatele. Za to jsme vděční. Kdo by původně řekl, že díky těmto workshopům budeme spolupracovat s lídry na svých trzích, jako je U&Sluno nebo DHL Express.

Chcete získat další cenné rady z praxe?

Navštivte zdarma společný workshop na téma Personální marketing a značka zaměstnavatele. Staňte se součástí komunity moderních personalistů.