Už to bude nějaký rok. Přesněji, bude to 9 let, kdy jsme potkali první skupinku nadšených studentů z řad personalistů firem. Stalo se tak v prostorách hotelu Prachárna u Olomouce a my jsme tím zahájili pilotní sérii workshopů na téma Personální marketing v praxi. Zakončili jsme téměř 2 roky intenzivní práce na přípravě tohoto vzdělávacího projektu.

Příprava projektu probíhala v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Byla to naše první zkušenost s dotačními programy. A jsme rozhodnuti, že i poslední. Přesto jsme si vědomi toho, že nám tato investice ze strany EU pomohla vytvořit produkt, který má smysl. Důkazem budiž to, že vzdělávací projekt udržujeme a rozvíjíme i dlouho potom, co skončilo tzv. období udržitelnosti.

Jak to bylo dříve

Z počátku jsme vzdělávání nabízeli za úplatu. Součástí nabídky bylo 6 workshopů a 6 souvisejících online kurzů v e-learningu. Jenže jak šel čas, tak se požadavky ze strany studentů začaly měnit. Lidem se čím dál méně chtělo trávit čas na workshopech - 6 dní je prostě moc. Stále více se prosazovaly chytré mobilní telefony, se kterými si původní e-learning nerozuměl. Museli jsme reagovat.

Postavili jsme nový e-learning na plně mobilní platformě. Do tohoto prostředí postupně přesouváme a aktualizujeme původní obsah online kurzů. 6 workshopů jsme postupně zredukovali do jednoho společného dne. Pro účastníky workshopů jsme navíc vytvořili nový online kurz, který je na společný den teoreticky připraví. Ale co je nejdůležitější: vzdělávání jsme začali nabízet zdarma.

Co nestojí nic, nestojí za nic

Společné workshopy jsou a budou ZDARMA. Těchto 5 písmenek v dnešním světě zní skoro jak sprosté slovo. Hodně lidí si pod pojmem zdarma představí nekvalitu nebo nějaký háček. I to je dodnes jedna z věcí, se kterou stále trochu bojujeme. Háček tu však žádný není. Původně jsme chtěli jen trochu popíchnout konkurenci a ukázat, že i kvalitní věci se dají dělat za jinou než peněžní směnu. V současnosti tuto aktivitu vnímáme jako nezbytný a nejsilnější PR nástroj, který máme.

Dalším smysluplným důvodem, proč workshopy i nadále pořádáme zdarma, je vzdělávání. Nejenom personalistů, ale i nás samotných. Nejvíce se člověk naučí, když se snaží něco naučit někoho jiného. Usnout na vavřínech je to nejhorší, co člověk může udělat. Všechno se neustále mění a vyvíjí. A díky workshopům a přímému kontaktu s personalisty a dalšími odborníky v oboru se neustále potkáváme s novými myšlenkami, názory i požadavky. Tím, že na ně reagujeme a přemýšlíme o nich, se neustále vzděláváme a dokážeme tak držet naši pozici odborníka na problematiku personálního marketingu a Employer Brandingu.

Lidé a vztahy

Branding je hlavně o budování vztahů. V tom se snažíme jít příkladem. Workshopy pro nás nejsou jen zdrojem kontaktů na potenciální zákazníky. Není to o tom, vytáhnout ze všech lidí vizitky a již následující den je začít bombardovat hromadou nekonkrétních nabídek. Náš obor je "vztahový business". O spolupráci se vyjednává dlouho, hodně záleží na důvěře. Už během samotných workshopů často vznikají „mikrovztahy“, ze kterých se pak třeba v budoucnu mohou urodit nové projekty.

Za posledních 9 let prošlo našimi workshopy více než 100 zajímavých personalistů a personalistek - těch bylo určitě víc :-). Díky každému z nich jsme se naučili něco nového, posunuli se zase o kousek dál a také vylepšili náš koncept služeb pro vytváření atraktivní značky zaměstnavatele. Za to jsme vděční. Kdo by původně řekl, že díky těmto workshopům budeme spolupracovat s lídry na svých trzích, jako je U&Sluno nebo DHL Express.

Chcete získat další cenné rady z praxe?

Navštivte zdarma společný workshop na téma Personální marketing a značka zaměstnavatele. Staňte se součástí komunity moderních personalistů.

Tomáš Menšík

Baví mě spojovat lidi, kteří k sobě patří. Proto se zajímám o personální marketing. Od roku 2006 vedu agenturu poskytující služby v tomto oboru. Naším posláním je propojovat ty správné lidi na trhu práce. Firmám pomáháme vytvářet atraktivní značku zaměstnavatele. Můžete mě potkat jako lektora na společných workshopech pro personalisty. Napište mi nebo se propojme na sítích.