A jsme zase u toho. Klasický příběh, který prožívá mnoho firem. Po dlouhých debatách a sepsaných papírech plusů a minusů, zda postavit kariérní stránky, jste se tedy nakonec rozhodli, že přece jen ty plusy převážily a pustíte se do vlastních kariérních stránek. Často trvá realizace dlouho, protože buď nemáte texty, nebo nemáte fotky, nebo nemáte ani jedno a je potřeba si nejprve „náplň“ připravit. Slyšíte ze všech stran, tohle tam dejte, tohle tam nedávejte. Když se nakonec doberete konce, máte krásné a reprezentativní kariérní stránky. Právě jste položili první stavební kámen.
Ano, opravdu první. Tyto stránky jsou vaší výkladní skříní, návštěvníci se podívají, kdo jste zač, co nabízíte, proklikají si vaše stránky. V tuto chvíli máte zveřejněné dlouhodobě platné informace, které se nebudou řekněme půl roku až rok měnit, už kvůli indexaci robotů to není dobré, zkrátka necháte stránky žít.

Kladete si otázku – a jak dostanu ty lidi znovu na svůj web?

To je správná otázka. Ať už se na vaše stránky dostali návštěvníci jakkoli a před chvílí jsme si řekli, že by tam měly být dlouhodobé informace, tak pokud jsou na webových stránkách stále ty stejné informace, proč by tam návštěvníci chodili? Přece si nebudou číst dokolečka pořád to samé. Tudy cesta nevede, sami od sebe nic neudělají, vy je k tomu musíte navést.
Jak? Pomocí blogu. Nemusíte být zrovna blogger a sdílet každodenně několik příspěvků, to ani není žádoucí. Úplně vám stačí zaměřit se na novinky, které se dějí přímo u vás ve firmě, na zaměstnance, kteří u vás pracují a mohou předat svoji zkušenost dál, na technologie, produkty nebo služby, se kterými pracujete, na novinky, které se dějí ve vašem oboru, … takže žádné úvahy o tom, že nemáte o čem psát. Lež, jste jen líní.
Ideálně vám stačí sdílet 2 články nebo novinky za měsíc, nikoho tím nebudete obtěžovat a není to tak dlouhá frekvence, aby na vás lidé zapomněli. Nemusíte zůstat jen u psaného textu, můžete využít moderní techniku a sdílet video nebo zajímavý rozhovor s vašimi lidmi. Kreativitě se meze nekladou.
i

Články

z

Novinky

Videa

Rozhovory

Když navíc propojíte svůj blog s facebookovou stránkou, můžete vzájemně odkazovat jedno na druhé. Na facebooku se toho děje mnoho a vaše články se mohou ztratit v záplavě dalších, ale co je důležité, pokud jsou návštěvníci zvyklí na váš facebookový profil, snadno se z něj prokliknou na blog, kde najdou všechny články, novinky a příspěvky pohromadě. A hlavně, vaše kariérní stránky budou žít. Nebudou jen statické s dlouhodobými informacemi, ale budou mít svoji podstránku, kde budete sdílet všechny aktuality a navíc se stanou vaše kariérní stránky zajímavější pro vyhledávače. To zní dobře, že? Hledáte v tom všem háček? Jeden tu je.
Někdo musí tvořit obsah tohoto blogu a to za vás bohužel nikdo neudělá. Ano, může za vámi někdo přijet, natočit rozhovory se zaměstnanci, udělat s nimi rozhovory, pokud by nechtěli natáčet video, pořídit fotky, může vám dát scénáře, náměty a osnovy, ale příběhy, které budete sdílet na blogu, ty jsou jenom vaše. Ty za vás nikdo nevymyslí, to musíte vy buď jako manažeři, nebo vaši zaměstnanci, protože jen vaši zaměstnanci mají reálnou zkušenost s prací pro vás. Stejně jako nejrůznější akce, které se u vás konají, opět ta základní kostra článku je na vás. Takže ano, tohle je ten největší háček, který tento systém má.

Kdo to bude psát?

Je to běh na dlouho trať, netvrdím, že je to snadné, ale blogem pokládáte druhý stavební kámen a je jen na vás, jak moc pevný bude. A myslete na to, že bez druhého kamene nemůžete stavět dát.
Nemůžete si myslet, že uchazeči o práci budou chodit na vaše stránky jen tak. Musíte jim o sobě dát vědět. Jednorázové kampaně mohou přilákat spoustu uchazečů, ale mnohdy ne relevantních. V dnešní situaci, kdy si vybírá uchazeč firmu a ne firma uchazeče, musíte budovat nejdříve vztah, uchazeč vám musí začít věřit, musí začít věřit tomu, co máte na kariérních stránkách, tomu, co píšete na blogu, tomu, jak se prezentujete a pokud to koresponduje s jeho přesvědčením, tak vám ten životopis pošle. Ale ty první kroky jsou na vás.
Obr. 1: Komunikovat, komunikovat a zase komunikovat. Zdroj: Pixabay
Obr. 1: Komunikovat, komunikovat a zase komunikovat. Zdroj: Pixabay
Společnosti, které mají nespočet firemních profilů, a které kopírují informace z jedné stránky na druhou, zveřejní nabídky a čekají, co se stane, tak se většinou dočkají toho, že se nic nestane. Nevyhrává ten, kdo má nejvíce firemních profilů nebo nejvíce zveřejněných nabídek, vyhrává ten, kdo má nejvíce příspěvků, novinek a článků, vyhrává ten, kdo komunikuje s uchazeči. A bohatě mu k tomu stačí jedny kariérní stránky s blogem. Není potřeba zakládat nové a nové firemní profily, když tam píšete to stejné. Jak jsem psala na začátku, pokud si uchazeč jednou ty informace přečetl, nebude je číst znova a znova, spíše si řekne, no tak tady se nic nového nedozvím, tak co nějaká jiná firma? A právě jste -1 uchazeč.
A teď trocha matematiky, pokud chcete dávat 2 články měsíčně, a rok má 12 měsíců, tak potřebujete 24 článků. Když si spočítáte kolik máte zaměstnanců a i vy sami byste přispěli alespoň kvartálně, tedy čtyřmi články, tak potřebujete sehnat 20 lidí ve vaší firmě. Určitě se u vás najdou zaměstnanci, kteří rádi vypráví o své práci, nebo o technologiích, se kterými pracují, nebo o zakázkách, které realizují.

Myslíte si, že ne? A už jste se jich zeptali?

Možná se nejdříve setkáte s odporem, ale pokud vytrváte, uvidíte že pisálků máte ve firmě dost a možná se rozepíší tak, že budete mít články na dva roky dopředu. Neřešte každý den článek 14 dní dopředu, před tím, než má vyjít, průběžně, když vás nebo kolegu něco napadne, sepište si to. Nemusí jít ani o dlouhé elaboráty, stačí jednohubky pro méně psavé nadšence a větší prostor nechte těm, které to baví více. Pokud se navíc články vašich zaměstnanců objeví na sociálních sítích, budou se chtít pochlubit a prosdílí si články na svoje profily, a tak se budou šiřit samy ani nevíte jak.
Obr. 1: Nablískané ferrari. Zdroj: Pixabay
Obr. 2: Nablýskané ferrari. Zdroj: Pixabay
Samotné kariérní stránky bez blogu jsou jako nablýskané ferrari v garáži. Viděli ho všichni, když jste si jej vezli, ale pak jste ho zaparkovali do garáže a pokud s ním nebudete jezdit, nikdo nebude vědět, jak krásné je. Nikdo si na vás nebude ukazovat, jóoo, to je ten s tím ferrari, má garáž naproti nám, onehdy jsem ho potkal na cestě do práce, ten si žije. A vy přece chcete, aby se o vás mluvilo. Běžte psát články na blog a zjistěte od vašich zaměstnanců, kdo se přidá.
Monika Vencourová

Jsem optimistická bytost, která nezkazí žádnou srandu a zároveň je pro každou špatnost. Studium na vysoké škole mi dalo široký základ znalostí, které se nyní snažím využít v praxi. Mám ráda výzvy a do všeho se pouštím po hlavě, čas ukáže, jak tohle všechno zúročím.

Share This