Značka Pampers v dnešní době vyvolá emoce v každém z nás. Známe jejich reklamy a automaticky víme, s čím si společnost spojit. Je to velikán ve svém oboru a jedna z prvních značek, která napadne novopečené rodiče.

Co když tomu tak ale nebývalo?

Firma P&G vždy patřila k dominantním společnostem na trhu. To však nestačilo k tomu, aby rostla. Bylo období, kdy stáli na místě a ztráceli peníze. Profit nebyl dostatečný a se společností to nevypadalo dobře.

Právě v té době přišel do týmu Jim Stengel, který se stal brand manažerem pro Pampers. Jeho cílem bylo renovovat společnost, zvednout profit a posílit celkovou značku firmy.

Společně se svým týmem začali s průzkumem trhu. Zjišťovali, jak žijí jejich zákazníci a co matky považují za důležité pro své rostoucí děti. Nehledali pouze důvod k zakoupení jejich plenek. Zajímali se o všechno, co ovlivňuje vývoj dítěte.

Potřebovali dokonale poznat cílovou skupinu a především matky, které mají mít své první dítě. Právě tehdy se totiž rozhodují, které značce budou věrné i do budoucna.

Výsledek byl jednoduchý. Hlavní cíl rodiče je především zdraví a vývoj dítěte. To byla klíčová metrika, na kterou se zaměřili.

Otázka však zněla: „Jak spojit vývoj miminka a naše plenky? Jak mohou pomoci vývoji a zdraví?“.

Všeobecný trh s plenkami byl tehdy zaměřený na suchost. Jak tedy může suchost pomoci vývoji dítěte? V Pampers provedli vlastní studie a zjistili, že suchost pomáhá dětem lépe spát. Co se stává během spánku? Miminku se vyvíjí svaly a mysl. Malý bonus k tomu může být, že i rodiče se pořádně vyspí.

Díky tomu se změnilo celé zaměření firmy. Od suchosti se dostali až k lepšímu spánku. Nezměnil se pouze slogan, ale celé přemýšlení společnosti. 

Jak v Pampers zjistili, že musí začít zevnitř ven

Co všechno se změnilo?

 V minulosti byla Pampers společnost, ve které pracovali převážně muži. Inženýři v bílých pláštích soustředící se převážně na suchost, metriky suchosti a parametry produktu.

V Pampers a obecně celé firmě P&G pracoval jen malý zlomek žen. Jenže to se s příchodem Jima a jeho týmu změnilo.

Nové sídlo společnosti renovovali na místo příznivé pro rodiče a matky. Barvy změnili na růžovou a meruňkovou a parkovací místa nejblíže společnosti rezervovali nadcházejícím matkám.

Hodnoty společnosti se sjednotily s potřeby rodičů.

Uvědomili si, že jejich hlavní úkol je vytvořit brand zevnitř ven. Pouze tak ukáží veřejnosti, že své slova myslí vážně.

 A tak začala jedna velká změna. Zaměstnávali převážně osoby, které měli vášeň pro miminka nebo byli rodiče.

Jako finanční poradce můžete pracovat kdekoli. Pokud však nesdílíte lásku k dětem, Pampers pravděpodobně nebude firma, u které předvedete nejlepší výkony.

Stejně tak sladili sociální odpovědnost společnosti. Začali spolupracovat s UNICEF na podporu rozvoje dětí a jejich zdraví.

To se stalo jejich hlavní hodnotou. Smyslem Pampers.

Jaké nám z toho plyne ponaučení? Nejlépe vytvoříte silný brand a důvěryhodnost tím, že začnete uvnitř. Zjistěte, co vaši zákazníci potřebují a následně změňte svou firmu tak, aby odpovídala jejich vizi. 

Mějte kolem sebe osoby, které sdílí stejné hodnoty. Právě díky tomu můžete vytvořit profitující stabilní společnost.

Nemáte čas nebo náladu číst? Poslechněte si zjednodušenou audio verzi.