Co je to Instagram asi není ani v nejmenším potřeba zmiňovat. S pojmem personální marketing už je to složitější a i někteří náboroví specialisté občas tápou. Hlavním tématem tohoto článku je však spojení jednoho s druhým. Tedy, jak posílit personální marketing pomocí sociální sítě Instagram?

Udělejme si nejprve jasno

,,Jak vyplývá ze samotného pojmu, personální marketing je marketing využívaný v personalistice. Jsou to všechny marketingové taktiky, které firma využívá v komunikaci se zaměstnanci, a to jak se současnými, tak budoucími, a dokonce i bývalými. Personální marketing nám dává do rukou nástroje, které pomohou zesílit komunikační sdělení a doručit ho cílovému publiku.” (Menšík, 2019)


Instagram roste velkým tempem. Aktuálně má Instagram v Česku okolo 2,2 milionů uživatelů. Pro kategorii 18+ je to pak více než 1,8 milionu. Ženy tvoří 54 % všech uživatelů. Instagram má velký potenciál zejména pokud cílíte na mladší publikum. Přibližně 75 % všech uživatelů má méně než 26 let. Tato hranice se ovšem bude v průběhu času posouvat. To je pro HR dobrá zpráva.

Instagram Bussines

Pravděpodobně většina z vás používá pravidelně Facebook Bussines nebo se s ním v profesní kariéře aspoň okrajově seznámila. Stejnou funkci nabízí také Instagram. Tedy Instagram Bussines. Na této stránce najdete podrobné návody, jak využívat Instagram k reklamním účelům. Stejně tak se zde můžete inspirovat již proběhnuvšími kampaněmi ostatních firem nebo si na jejich blogu přečíst spoustu zajímavých článků. Ty vás bezesporu posunou ve vnímání Instagramu jako bussines nástroje dál.

Profil

Naprosto drtivá většina firem má pouze jeden instagramový profil. Najdou se ale i takové, které mají speciální profil pouze pro HR. Jako příklad uveďme třeba StarbucksJobs, v Česku pak třeba RedHatJobs nebo WeAreSkoda.

Škoda Auto

Red Hat

Starbucks

 

Vyhledávání zaměstnanců

Instagram může vaší firmě pomoci vyhledávat nové kandidáty stejně efektivně, jako kterékoli jiné médium. Přilákáte svým obsahem takový typ fanoušků, který potřebujete. To nemusí být obtížné. Filtrujte fotky podle hashtagů nebo lokalit. Následně využijte třeba Helper tools for Instagram na Google Chrome. Poté jednotlivé followery ,,proklepněte”. Podívejte se na jejich profil nebo si je vyhledejte třeba na Linkedin. Pokud se bude jednat o potencionálního kandidáta, oslovte jej.

User Generated Content

Nebojte se UGC využívat. Tento obsah, který vytvoří sami uživatelé bude totiž 100% autentický a dovolí lidem z venku opravdu nahlédnout do vaší společnosti. Abyste měli přehled o UGC, je dobré vytvořit firemní #hashtagy. Příkladem budiž Škoda Auto (#skodatrainee) nebo firma Cleverlance (#wecreateit). Tyto fotky pak můžete snadno repostovat. Zpravidla mívají velmi dobrý dosah.

%

spotřebitelů bude raději ovlivněno reklamou, pokud by obsahovala UGC

%

spotřebitelů věří více fotkám od "lidí jako jsou oni", než fotkám od samotných společností

Zdroj: resources.bazaarvoice.com/rs/bazaarvoice/images/201202_Millennials_whitepaper.pdf

Tipy na závěr

MockUp 

 

Pro lepší představu, jak by mohly vaše příspěvky na jednotlivých sítích vypadat, je dobré si vytvořit tzv. MockUp (maketa). Povedeným nástrojem je například AdParlor. Můžete si zde vytvořit návrhy nejen pro Instagram a Insta stories, ale i pro Facebook nebo Twitter. Tyto makety pak můžete pohodlně představit svým kolegům nebo nadřízeným, aby si udělali konkrétní představu o vašem záměru.

 

 

 

Creative Blueprint

Vytvářet vizuálně atraktivní obsah pro sociální sítě a zejména pak pro Instagram, může být docela oříšek. Existuje však několik online nástrojů, které vám s tím dokážou pomoct. V poslední době nás zaujal zejména nástroj Creative Blueprints. Z knihovny již vytvořených designů si vyberete ten, který se pro vaše účely hodí nejlépe. Nahrajete vlastní obrázky nebo videa. Poté si design upravíte podle vlastních představ. Se vším vám pomůže přehledný video tutoriál.

Plánujete nábor z řad studentů či absolventů?

Jsme víc než pracovní portál. Pomůžeme vám s produkcí obsahu a připravíme cílené náborové kampaně na klíč.

Hledáte partnera pro Employer Branding?

Prozkoumejte naši nabídku chytrých služeb, které vám pomohou při vytváření vaší atraktivní značky zaměstnavatele.

Jsem student navazujícího studia na Masarykově univerzitě v Brně. Hlavním koníčkem je sport všeobecně, zejména pak kolektivní sporty všeho druhu. Stejně tak při práci se nebojím společných skupinových projektů. Ve volném čase se věnuji natáčení videí pomocí dronu, proto mě baví sledovat nejnovější trendy v této oblasti. Aby bylo ovšem co natáčet, je potřeba objevovat krásná místa, takže bez nástrah cestování se to neobejde.