Dobrý den, Naďo, díky, že jste si udělala čas. Dovolte mi otázku na rozehřátí: čím teď žijete?

Prací :) Léto bylo skvělé. Strávila jsem spoustu příjemných chvil s rodinou i přáteli a teď už je to zase především o té práci.

Připravujeme se na top sezónu a nevíme, jak to bude s Brexitem. To vše generuje aktivity spojené hlavně s nábory nových zaměstnanců.

 

Jak dlouho se věnujete své profesi, případně personálnímu marketingu a Employer brandingu?

Ráda bych řekla, že to není tak dávno, co jsem v oboru začínala, ale už je to nějakých 16 let. Neuvěřitelné, jak to všechno letí.

 

Jak Vy osobně vlastně vnímáte termín “značka zaměstnavatele”?

Pro mě je to především otázka reputace. A to jak vně, tak uvnitř firmy. Značku zaměstnavatele dle mého názoru tvoří z největší míry zaměstnanci. Ať už ti současní nebo bývalí. Bez ohledu na to, na jaké pozici pracují.

Jejich spokojenost ovlivňuje to, jak o DHL mluví mezi svými přáteli, s rodinou nebo na sociálních sítích. Dle toho nás vnímají i ti, kteří s námi ještě nemají žádnou zkušenost.

Naším cílem je to, abychom na pohovoru co nejčastěji slyšeli, že hlavní motivací je pracovat pro DHL.

Kdo je podle Vás vlastníkem takové značky?

To už tak trochu vyplývá z výše uvedeného. Jsou to všichni zaměstnanci. Nejvíce to ale samozřejmě leží na srdci vedení firmy a managementu.

Oni chtějí a potřebují motivované, spokojené lidi, se kterými se jim bude dobře pracovat a díky kterým budou dosahovat výsledků. Management také může uvolnit prostředky na širší propagaci společnosti.

Co je podle Vás základem úspěchu při Employer Brandingu?

Spokojení zaměstnanci. Bez nich dobrý obrázek firmy nevytvoříte. Já osobně v tomto také upřednostňuji autentickou komunikaci, klidně na úkor nedokonalosti.

Nechceme lidem za každou cenu ukazovat, že jsme dokonalí.

Jak jste měřili/měříte investice do oblasti Employer Brandingu?

Tady máme určitě rezervu. Zatím investice hodnotíme spíše pocitově. Důkazem, že aktivity v rámci EB fungují, je pro nás například zvýšený počet došlých životopisů nebo doporučení nových uchazečů přímo našimi zaměstnanci. A samozřejmě také nálada ve firmě, rozhovory mezi zaměstnanci, které zaslechnete v kuchyňce nebo touha zaměstnanců zapojit se do natáčení videí a prezentování skvělé atmosféry, která v DHL panuje, navenek.

V neposlední řadě jsou to i výsledky každoročního průzkumu názoru zaměstnanců. Dlouhodobě se naše návratnost dotazníků drží kolem 90% a oblasti jako týmová spolupráce nebo aktivní vedení jsou vždy hodnoceny velmi vysoko.

V čem dělají firmy v Česku největší chybu?

Podle mého názoru v tom, že mnohdy se firmy soustředí především na dosažení výsledku a chybí péče o zaměstnance. Nebo v tom, že na jednu stranu trpí nedostatkem uchazečů o volné pozice, ale pak s kandidáty nekomunikují.

V DHL si zakládáme na chování zaměřeném na výsledek a respekt. V praxi to znamená, že dosahujeme skvělých výsledků, aniž bychom slevovali z respektu k našim zaměstnancům. Zaměstnanci jsou pro nás důležití a dáváme jim to najevo v každodenní práci, ale také při speciálních příležitostech, např. v rámci každoročního Appreciation Weeku, který se koná ve všech zemích, kde působíme.

Kdo je naopak podle Vás dobrým příkladem?

Chtěla bych říct DHL. Uvědomuji si ale, že máme stále rezervy. Intenzivněji na EB nepracujeme dlouho, ale myslím, že se nám již mnohé podařilo – a hodláme v tom pokračovat, to je důležité.

Jaké netradiční nástroje pro vytváření značky využíváte?

Většinou jsou to věci, které nejsou nijak převratné, ale myslím, že EB dělají právě maličkosti.

Aktuálně máme třeba obrovskou radost z videa, které natočili naši kolegové. Věřím, že nám pomůže ukázat světu, že se u nás zaměstnanci cítí dobře a že mají podporu jak ve svých nadřízených, tak ve svých kolezích. A taky ukáže to, že např. pozice kurýra není jen mužská záležitost .

Co byste poradila firmám, které chtějí začít se značkou zaměstnavatele pracovat?

Aby začaly co nejdříve. Budování značky zaměstnavatele je běh na dlouhou trať a nikdy nekončí. A aby neočekávaly výsledky přes noc.

Kdo je Naďa Nepivodová

Vystudovala Hospodářskou fakultu na Technické univerzitě v Liberci, následně začala pracovat v jedné z největších personálních agentur, ve které strávila 12 let.

V DHL pracuje na pozici Personnel Manager a má na starosti nábor, trénink a rozvoj zaměstnanců.

Naďa ráda cestuje a před 10 lety propadla kouzlu fitness jumpingu, což je pro ni nejlepší forma relaxace/sportu.