Talent, nová energie a motivace. To jsou častá slova, která se nám vybaví při zmínění mladých lidí.

Očekáváme od nich zajímavé inovace a zapálení do práce. To vše může být pravdou, ale na jak dlouho?

Mladá generace má mnoho příležitostí, jak se uplatnit a jakou cestu si zvolit. Jednou zaváháte a zaměstnanec, do kterého jste investovali čas a finance, uteče do jiné firmy.

Touží po nových zkušenostech, chtějí poznávat nové lidi a prozkoumávat novinky z oboru. Často se nakonec rozhodnou, že své štěstí vyzkouší rovnou v zahraničí.

Jak se tedy postavit tomuto trendu a zajistit, aby nová krev zůstala právě u vás?

1. Komunikujte s nimi otevřeně

Nesnažte se nováčkům zatajit informace ohledně firmy či zaměstnanců. Váš hlavní cíl je vybudovat vztah mezi firmou a zaměstnancem.

Důvěra je klíčovou součástí loajality. Pokud si zaměstnanec musí prověřovat každé slovo, které řeknete, nebo rovnou dohledávat informace o firmě, jaký obrázek to o vás ukazuje?

Je snadné sbalit kufry, pokud s vámi firma nejedná férově. Nemůžete lidem sdělovat pouze pozitivní novinky.

Představte si, že pracujete v kanceláři a najednou se po celé firmě začne říkat, že ji koupil nový majitel. Jakou hodnotu pak mají zaměstnanci, když jim nesdělíte ani to, že je začne „vlastnit“ někdo jiný? Vytvoříte z nich tzv. Kus masa.

Proto si dávejte pozor, abyste svým zaměstnancům sdělovali informace včas – nikdy se je nesnažte „ututlat“.

2. Využívejte sociální sítě

Ať již máte sebemenší důvod, proč je stále nevyužíváte – začněte.

Není lepší způsob, jak se zaměřit na mladé lidi, než prostřednictvím sociálních médií.

Mladý člověk tráví až několik hodin denně na sociálních sítích. Statisticky můžeme říci, že každý je alespoň na 2 – 3 sociálních sítích.

Víte, co to znamená? Určitě znáte rčení: „Buďte tam, kde je váš zákazník.“ – Tohle je stejné.

Buďte tam, kde je vás zaměstnanec. Může se jednat o Linkedin, Facebook nebo instagram, ale i další sítě.

Mluvte o tom, jak fungují vaši zaměstnanci a firemní kultura. Sdílejte zajímavé fotky z akcí a ukazujte, že jste moderní společnost, která se nebojí výzev a nezaspala dobu.

Můžete si být jisti, že to mladší generace ocení. A co více, určitě se ráda zapojí a pomůže vyladit vaši interní i externí komunikaci ve firmě.

3. Poskytněte jim zajímavé benefity

Je důležité si uvědomit, jak odlišně vnímá život každá generace.

Lidé s rodinou ocení něco jiného než mladý člověk bez rodiny, který nemá takové povinnosti.

Co můžete nabídnout mladým lidem? Například cokoli spojeného se sportovními aktivitami. Volný vstup do fitness cetra či podporu jiných sportovních aktivit. Možnost home office a jazykové kurzy.

Dejte svým zaměstnancům možnost se účastnit zajímavých workshopů, konferencí a přednášek, které jsou v rámci vašeho kapitálu.

Nenuťte zaměstnance k aktivitám, do kterých se sami nepřihlásí. Prezentujte jim možnosti, které nabízíte, ale nikdy jim neříkejte, že si kurz vybrat musí. Nechte jim svobodnou volbu toho, zda někam chtějí či ne.

4. Flexibilita a samostatnost

Jaký typ zaměstnavatele jste? Snažíte se kontrolovat každou minutu času vašich zaměstnanců, nebo jim dáváte patřičnou volnost?

Snažte se vžít do situace zaměstnanců. Jsou to dospělí chytří lidé, kteří touží po svobodě. Chtějí mít pocit, že mohou kontrolovat vlastní čas a organizovat svou práci.

Jděte na to chytře. Zadejte si základní úkoly, naplánujte cíle a způsob, jak jich dosáhnout. Poté nechte na vašem týmu a jednotlivých zaměstnancích, aby vytvořili vlastní plán a uzpůsobili čas své práci.

Přestaňte se strachovat ohledně každého kroku zaměstnance a místo toho se zaměřte na svou vlastní práci.

Mladí lidé milují flexibilitu, proč ji jim nedopřát?

5. Udržujte přátelské prostředí ve firmě

Jako nový zaměstnanec, který přijde mezi neznámé lidi do týmu, se není snadné začlenit. Dbejte na to, aby kolektiv v práci neodmítal lidi, kteří nově nastoupí do firmy.

Snažte se udržovat pozitivní rivalitu, kdy si lidé upřímně pogratulují za své úspěchy a řeknou, že příště budou na prvním místě oni.

Snažte se zjistit problémy již v počátku a všímejte si vztahů mezi zaměstnanci. Nenechávejte toxické lidi, aby vám zničili pověst a atmosféru ve firmě. Mluvte s nimi.