Instagram asi není třeba rozsáhle představovat. Jedná se o platformu zaměřenou na vizuální obsah, umožňující sdílení fotografií a videí. S možností vámi sdílený obsah upravovat pomocí filtrů, textu a mnoha dalších vychytávek se stal Instagram jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí. To jste jistě věděli. Ale víte také, že opomíjet Insta pro personální marketing může být chyba? Řekneme si proč.

Pro začátek si řekněme základní demografické statistiky, které by vás jako personalistu mohly zajímat. Aktuálně je na Instagramu registrovaných více než 800 milionů uživatelů celosvětově. V České republice je to pak přes 1,5 miliónu uživatelů. Dominantní skupinou uživatelů všech sociálních sítí, nejen Instagramu, jsou samozřejmě mladí lidé. Nejpočetnější skupinou jsou konkrétně lidé mezi 18-34 lety. Ti tvoří celých 61 % veškerých aktivních uživatelů. Druhou nejpočetnější skupinou jsou pak lidé ve věku od 35-44 let. Ti reprezentují dalších 17 % uživatelů.

milionů uživatelů celosvětově

%

uživatelů ve věku mezi 18-34 lety

nejpoužívanější sociální síť v Česku s více než 1,5 milióny uživatelů

Proč byste měli Instagram využívat?

Z těchto čísel jasně vyplývá, že pokud chceme oslovit mladší věkovou skupinu, je Instagram zřejmě jedním z nejlepších médií. Ne-li vůbec to nejlepší. Toto vizuální médium začíná být čím dál tím více oblíbené. To je spojeno s tím, že obrázky a videa dokážou mnohem lépe vyjádřit emoce, které chcete svým sdělením předat dále.

Instagram nabízí nepřeberné možnosti, jak můžete obraz své společnosti sdílet i s lidmi venku. Odlišit se od konkurence. Ukázat, jak to u vás chodí a že opravdu stojí za to pro vás pracovat.

Kreativitě se meze nekladou a pokud si vezme kreativní náborář Instagram do ruky a dokáže vhodně ukázat balanc mezi pracovním a osobním životem, ve spojení s pracovní kulturou, je to přímo skvělé. Nebojte se být osobní. Takzvané „person to person“ funguje na sociálních sítích vždy nejlépe.

Jak na to!

Nejdůležitější je autenticita. Pokud je vaše firemní kultura nastavena na seriózní vlnu, sdílet obrázky pouze z firemních večírků zřejmě nebude ideální postup. Lidé sledují vaši společnost na Instagramu proto, aby se dozvěděli, jaké to u vás opravdu je. Takže pokud někoho nalákáte na mladý kolektiv, ale ten ve skutečnosti vůbec není tak mladý, jak ho prezentujete, nového zaměstnance si asi zřejmě i tak neudržíte. Proto se nebojte opravdu ukázat, co potenciální kolegy bude u vás čekat. Lidé mají strach z neznáma, proto jim díky Instagramu můžete jejich obavy zmírnit.

Ukažte také lidi z vašeho týmu, díky kterým váš byznys funguje. Ukážete tak, že si svých zaměstnanců vážíte a jste si vědomi, že oni jsou klíčovou součástí vašeho fungování.

Je žádoucí budovat si vztah se svým potencionálním zaměstnancem a pasivním publikem. Ať chceme nebo ne, používání hashtagů je pro tuto aplikaci stěžejní. Proto využívejte takové, které přesně sdělují, o čem váš příspěvek vypovídá. Pokud tedy hledáte zaměstnance v Praze hashtag #Praha ničemu neuškodí.

Zaměřte se nejen na vaše publikum ale i na konkurenci

Pokud žádnou konkurenci nemáte, gratulujeme! Pokud ovšem na trhu existuje přímý konkurent, zjistěte, jaké příspěvky přidává. Pokud na některý typ fotografií reagují jejich sledující, a tedy i potenciální zaměstnanci velice dobře, poučte se z toho!

Instagram může být také vynikajícím zdrojem informací o uživatelích, kteří vás sledují, a tedy je zajímá vaše společnost. Analytické nástroje vám mohou z vašeho publika vytáhnout konkrétní data, která můžete využít nejen pro zlepšení svého obsahu na Instagramu tak, aby byl ještě údernější, ale i v jiných typech náborových kampaní.

Důležitou součástí používání Instagramu ovšem není pouze přidávat příspěvky. Měli byste sami také vyhledávat příspěvky, které vás zajímají a sledovat relevantní stránky. Reagujte na komentáře u vašich příspěvků a sami komentujte zajímavé příspěvky. Budujete si tak publikum, bez kterého nemá zásadní smysl Instagram vůbec využívat.

Přestože je Instagram vhodným nástrojem pro nábor, je vždy vhodné využívat ho v kombinaci s jinými sociálními médii. To, co se dobře prezentuje na Instagramu, není vhodné například pro Facebook a naopak. Proto je dobré tyto dvě platformy propojit.

Závěrečná inspirace

Po přečtení článku jste, doufejme, dospěli k názoru, že zkusíte dát Instagramu alespoň šanci. Proto jsme pro vás připravili inspiraci v podobě dvou společností, které podle nás dělají svoji práci opravdu dobře a využívají potenciál Instagramu naplno. Úroveň jejich prezentace je bezesporu téměř dokonalá.

Starbucks

Dobrým příkladem toho, jak využívat Instagram nepřímo pro nábor nových zaměstnanců by mohla být americká firma Starbucks. Ta nejenže má hlavní profil, na kterém jsou ve většině případů zveřejňovány fotky jejich produktů, ale zejména provozují i „pracovní“ profil. Ten pod názvem StarbucksJobs zveřejňuje především příspěvky, na kterých jsou vyfoceni jejich zaměstnanci nebo prostory kaváren, ve kterých pracují. Nenajdeme zde příspěvky vyzývající k tomu, abychom se ucházeli o zaměstnání právě u nich, ale skvěle vizuálně zpracovaný profil opravdu sálá atmosférou, ve které by si nejeden z nás opravdu dokázal představit pracovat.

Instagramový profil Starbucks Jobs

 

Microsoft

Druhým zdrojem inspirace a toho, jak využít Instagram pro náš účel, je bezesporu účet Microsoftu. Tato společnost, stejně jako Sarbucks, vlastní několik profilů na Instagramu. Konkrétně tento je věnován vnitřnímu životu ve firmě a z tohoto profilu jsme schopni se dozvědět mnoho ze zákulisí. Je opravdu vidět, jak si Microsoft váží svých lidí, kteří pro ně pracují.

Instagramový profil Microsoft Life

 

MailChimp

Jako poslední jsme vybrali za příklad společnost MailChimp. To, ale rozhodně neznamená, že by byla z našich tří kandidátů nejhorší. Možná právě naopak. Její kampaň je velmi neotřelá a plná svěžích nápadů. Velmi kreativní přístup by nemusel sedět úplně všem, ale perfektně cílí na svoji cílovou skupinu.

Instagram MailChimp

 

 

Získejte mladé talenty

Oslovte studenty a absolventy atraktivním profilem na Jobfairs.eu. Za zkoušku nic nedáte. Základní balíček je zdarma. Pomocí profilu můžete snadno komunikovat k tisícům mladých talentů.

Štěpán Pírek

Štěpán Pírek

Jsem student navazujícího studia na Masarykově univerzitě v Brně. Hlavním koníčkem je sport všeobecně, zejména pak kolektivní sporty všeho druhu. Stejně tak při práci se nebojím společných skupinových projektů. Ve volném čase se věnuji natáčení videí pomocí dronu, proto mě baví sledovat nejnovější trendy v této oblasti. Aby bylo ovšem co natáčet, je potřeba objevovat krásná místa, takže bez nástrah cestování se to neobejde.
Štěpán Pírek

Latest posts by Štěpán Pírek (see all)

Share This