Employer branding je smyslem personálního marketingu. O co se jedná? Jde o šíření vaší pověsti na trhu práce. O budování zaměstnavatelské značky. Je to podobné jako v klasickém marketingu. Co si vybavíte, když se zmíní například Coca Cola. Nápoj? Originální reklamy? Nebo vánoční kamiony?

Zamyslete se, jak je uvedená vaše firma a logo v podvědomí veřejnosti? Co si lidé vybaví, když zaslechnou název vaší firmy nebo uvidí vaše logo. Značka je jméno, symbol, design nebo hodnocení, které zvyšují hodnotu produktu nad rámec jeho funkčního užitku. Značka je jedna z prvních věcí, která vás diferencuje od konkurence. Zahrnuje v sobě nejen okem viditelnou část. Pod povrchem leží velké množství faktorů ovlivňujících vaši pozici na trhu.

Od konkurence vás diferencuje nejen značka, produkt, marketingová komunikace, ale i povědomí veřejnosti o tom, jaký jste zaměstnavatel. Značka zaměstnavatele zdůrazňuje unikátní aspekty „zaměstnanecké nabídky“ firmy. Tato definice tedy zahrnuje identifikování a formulování unikátnosti zaměstnanecké zkušenosti v podniku.

Značka jako lákadlo pro zaměstnance

Podvědomě je známo, že nižší státní úředníci nedostávají závratné mzdy. Mnoho benefitů pro ně stát jako zaměstnavatel také nepřichystal. Snadno se rozkřikne, které firmy často mění své zaměstnance, kde jejich pracovníci nemají dobré pracovní podmínky a možnosti kariérního růstu. Naopak v každém regionu je několik firem, kde se zaměstnanci mají dobře, zaměstnavatel si je hýčká a mají možnost používat například firemní auta, telefon a další benefity. Takové firmy nemají o zaměstnance nouzi.

Vybudovat si úspěšný brand na trhu produktů, služeb nebo na trhu práce není jednoduchý proces. Chce to trpělivost a dlouhodobě systematickou práci. A také správný návod, jak na to. Protože vám chceme pomoci, provozujeme pro vás e-learning plný rad a příkladů. A připravujeme sérii 3 workshopů, kde vám téma employer brandingu odhalíme ještě o kousek víc. Tak neváhejte a přihlašte se na naše online kurzy, které poskytujeme zdarma.