Své zaměstnance určitě znáte velmi dobře.

Pokud byste měli během několika sekund říct jména nejlepších zaměstnanců, jistě byste byli schopni zodpovědět bez velkého přemýšlení.

Automaticky vám naskočí jména těch nejdůvěryhodnějších. Těch, díky kterým může váš podnik prosperovat.

Vaši nejlepší zaměstnanci vás pokaždé překvapí svou prací a pozitivním vlivem na kolegy.

Co si budeme povídat. Takové zaměstnance je velmi těžké najít, ale jakmile se to povede, vše se najednou začne zdát mnohem snadnější.

Dokud si neřeknou: „Dost.“ a dají výpověď.

Říkáte si, že byste poznali, pokud by byl tak důležitý zaměstnanec nespokojený?

Ne vždy tomu tak musí být. Ti nejlepší málokdy způsobují potíže. Řeknou vám, že se jim něco nelíbí, ale nebudou to pokřikovat dlouho. Nemají důvod zůstávat nespokojení a nešťastní.

Skvělí zaměstnanci znají svou cenu. Jednoduše odejdou, protože vědí, že jsou kompetentní a mají dostatek jiných nabídek.

Špičkoví zaměstnanci nakonec skončí, jelikož nemají dostatek podpory ze strany zaměstnavatele nebo firma nemá dostatečně velké cíle a hodnoty.

Jaké kroky mohou manažeři podniknout k tomu, aby udrželi své nejlepší zaměstnance?

Skvelí-zaměstnanci-si-nestěžují-odejdou

1. Buďte v neustálém kontaktu

Snažte se pravidelně komunikovat. Každý týden, pravidelně a nebojte se přizpůsobit časům jednotlivců.

Nezůstávejte pouze u hlášení práce. Naslouchejte výtkám svých kolegů a přemýšlejte nad tím, jakým způsobem byste jim mohli vyhovět.

Dobří zaměstnanci neodchází kvůli své práci. Odchází kvůli špatnému managementu.

2. Buďte zvědaví

Zeptejte se jich, co je nejvíce zapaluje do práce.

„Díky čemu jste schopen odvádět ty nejlepší výsledky? Co vás pohání a motivuje k výkonu?“

Pro získání této zásadní informace nepotřebujete žádné skvěle propracované nástroje ani reporty.

Jednoduše se stačí zeptat. Jsme přeci lidé a máme schopnost komunikovat.

3. Konejte

Jakmile víte, co pohání zaměstnance k lepším výsledkům, vytvořte plán a jednejte podle něj.

Pokud nemáte v plánu podnikat žádné změny, vaše předchozí otázky půjdou na zmar a zaměstnanec vás dříve či později opustí.

Ano, práce je stále více a život se nezastaví. To však není omluva. Vaší manažerskou prací je získat výsledky, udržet a vzdělávat své lidi.