Rok se s rokem sešel a máme tu nové trendy ve web designu pro rok 2020. Každý rok se trendy mění, ale přesto lze zaznamenat pár trendů, které se stále opakují a jak to tak vypadá, ještě nějaký čas oblíbené zůstanou.

Technické možnosti a chuť designerů experimentovat občas zachází do extrémů, které občas mají vliv na funkčnost stránek. Může se tedy stát, že to návštěvníky spíše odradí, než přitáhne. Proto je třeba brát ohled na funkčnost a uživatelské prostředí.

1. Temný režim webových stránek

Styl stránek je elegantní a s užitím bílé barvy i výrazně kontrastní. Tento trend rád využívá i jiné barvy jako například zářící neonové barvy, které dají webům futuristický nádech.

Weby, na kterých bude tato barevnost použita, budou minimalistické a budou využívat výrazné typografické prvky, ale i prvky čárové grafiky.

Tmavý trend se určitě udrží déle, uživatelé vyžadují lepší čitelnost a tento trend jim to umožňuje. Tmavý režim přináší také úlevu očím a navíc snižuje spotřebu energie baterií, která je tak zásadní pro mobilní zařízení.

2. Více 3D prvků a isometrický design

3D grafika je vidět víc a víc. Není to jen první dojem, stává se totiž součástí webového designu.

Díky technologickému pokroku a nižším cenám se tento trend stává dostupnější. 3D grafika má mnoho možností uplatnění. Může být statická, ale častěji se setkáváte s animovanou či interaktivní podobou.

Pokud se pohybujete ve stavebnictví nebo průmyslovém oboru, určitě sáhnete po tomto trendu, který vám pomůže představit váš produkt ze všech stran.

3D grafika ale nezůstává jen v oblasti průmyslu. Najde své uplatnění i na firemním webu a v hi-tech či IT ilustracích. Trh totiž hledá nový způsob, jak oživit staré nápady a dát jim nový směr, a to 3D grafika splňuje.

Isometrický design se také těší zájmu 3D. Díky třetí dimenzi dostává další šanci k využití,

3D mu dává nový pocit hloubky. Navíc, k vytvoření tohoto stylu není ani potřeba super výkonný hardware, který je jinak k vytvoření prvků s trojrozměrnou dimenzí nutný.

3. Fotografie doplněné ilustrací

Kombinace fotografie a originální ilustrace je jeden z nových trendů. Kombinace fotografie a grafiky vytváří dobře zapamatovatelný a neskutečně hravý styl.

Tento styl dokáže bavit i srozumitelně komunikovat s uživatelem. Díky tomuto spojení dokážete zdánlivě jednoduchý web posunout na úplně jinou úroveň a pomůže vám to vyniknout v davu.

4. Minimalismus, výrazná typografie a minimalistická navigace

Stále atraktivní je i minimalismus. Webové stránky vytvořené v tomto stylu jsou přehledné a funkční. Stránky jsou oproštěné od zbytečných detailů, najdete tu minimalistické navigace, které jsou pro uživatele přehledné, člověk se na takovém webu prostě neztratí.

Pokračuje trend z minulého roku v podobě hamburger menu. Lze předpokládat, že nebude mít jen podobu tří vodorovných čar, ale že se bude s jeho podobou experimentovat.

Návrháři u tohoto stylu rádi využívají i výraznou typografii, u které často využívají mikro-interakci, tedy akci, kterou vyvolá sám uživatel po najetí myší na text či grafický prvek (např. zavlnění). A jaká je barevnost těchto webu? Jak by se dalo čekat, tak minimalistická.

5. Retro styl v moderním pojetí

 

Líbí se vám styl 50. a 60. let? Tak tohle období teď zažívá velký comeback a je pro mladé designery obrovským zdrojem inspirace. V tomto designu jsou přítomné spíše tlumené barvy, černobílé fotografie a vzory, které jsou s touto dobou spjaté.

6. Zářící barevnosti

Už jsme tu měli web v temném režimu a web s tlumenými barvami. Co takhle jiná barevnost? Ano, i ta se dostane ke slovu. U tohoto trendu je barevnost ovlivněna 90. lety.

Uvidíme více neonových barev, dominovat budou kombinace modré, fialové a růžové, které budou pracovat s geometrickými a abstraktními tvary a vyvolají ve vás futuristicky pocit.

V módě bude i dvoutónová barevnost, která vytváří zajímavý vizuální zážitek.

7. Ilustrace vypráví příběh

Ano, od roku 2019 roste obliba ilustrací, které se stávají součástí webového designu. Pomocí ilustrace je možné snadno převyprávět příběh klienta. Takto speciálně vytvořená postava vás může seznámit s odvětvím či oborem, ve kterém klient působí.

Dá se předpokládat, že se budou vytvářet dokonalé ilustrace, stále oblíbenější budou i ručně kreslené ilustrace, které vás chytnou za srdce. To se přenese i do podoby ikon, které přinesou novou osobitost vaší značce.

Návrháři se nebudou bát použít akvarelové štětce ani nedokonalé linie ručních per.

Abych to shrnula, myslím, že tento rok má opět co nabídnout a je jen na vás, kterému trendu roku 2020 podlehnete.

Jaké jsou vaše zkušenosti? Napište nám nebo okomentujte tento článek, děkujeme.

w