Brno je zlatá loď, za personalisty z Brna choď. Tentokrát jsme personalisty nenavštěvovali my, ale přišli za námi oni na workshop do prostorů brněnského Hubu. Přinášíme vám krátký report z našeho druhého podzimního workshopu – a že se vydařil.

Kafe, kafe a zase kafe. Jak nečekaný start. Kávovary v brněnském Hubu se v pátek 26. 10. rozjely opět naplno. Byli jsme u toho my a velmi příjemná parta 8 personalistů, kteří za námi přišli sdílet své zkušenosti a snad se i něco dozvědět.

Skupina byla jako už tradičně velmi různorodá, a to workshopům dodává potřebnou šťávu. Své zástupce vyslali známe společnosti jako například Velux nebo Gebauer & Griller, ale cest, kterými se na workshop dá dost je nespočet. Uvítali jsme například i zástupkyni společnosti 100 % Rework Hanku, která přišla na doporučení naší bývalé kolegyně Káji Spielmannové. Na udržování dobrých vztahů si prostě potrpíme :-).

Workshopu určitě dodala na atraktivitě i účast HR manažerky z Mendelovy univerzity v Brně. Bylo super, že jsme na páteční akci měli tedy i zastoupení ze státní sféry, kde se přece jenom HR aktivity musí dělat trochu jinak.

Jak workshop probíhal

Nastartovat své mozkové závity v pátek ráno není žádná legrace. To asi všichni známe. Proto nám všem zpočátku chvilku trvalo, než jsme se dostali do správné „pracovní formy“. Asistovala nám v tom jak už zmiňovaná káva, tak i další životabudiče jako čaj a domácí pečivo, které již tradičně připravila pro workshop naše milá grafička Janka.

Servírování pochutin a kofeinových bomb ale samozřejmě nebylo to jediné, co měli naši lektoři Tom a Monča na starost. Bylo na čase se po prvním vzájemné oťukávání a představování pustit do práce. Začali jsme už trochu klasicky tím, s jakými cíli a motivací se s námi jednotliví personalisté potkali.

Témat, které chtěla naše parta probrat, vznikla celá řada a tady máte výčet těch nejzajímavějších:

  • Inspirace, jak přitáhnout zaměstnance do výrobní firmy
  • Reálná aplikace nástrojů personálního marketingu
  • Jak postavit kariérní web
  • Analýza konkurence
  • Využití sociálních médií
  • Jak celkově uchopit EB a aplikovat v naší firmě
  • Ověřit, že jdeme správným směrem
  • Najít, umět zaujmout a udržet si co nejvíce kandidátu
  • Znalost firmy vně a systém komunikace uvnitř
  • Praktické tipy a triky

Poměrně rychle workshop začal nabírat na obrátkách a čas nám plynul pod rukama jako voda. Určitě bylo velmi přínosné, že si všichni zúčastnění prošli ještě před samotným workshopem online kurz, který jsme pro ně připravili. Díky tomu se všichni v probíraných tématech poměrně dobře orientovali a nebylo tak úplně složité najít společnou řeč. Diskuze byla velmi živá a často jsme se dostali do pozice „pouhých“ moderátorů, kdy si účastníci předávali své vlastní zkušenosti. Tak to má prostě vypadat. Paráda.

Máme dobrý pocit z toho, že lidé získali jak inspiraci od ostatních, tak trochu faktických základů. Snažili jsme se jim představit celý koncept naší práce. Od teorie, přes systém práce až po praktické příklady z naší i cizí tvorby. V průběhu workshopu jsme společně zvládli i 2 praktická cvičení, aby se kolegové trochu protáhli a rozhýbali šedou kůru mozkovou. Společná tvorba byla velmi zajímavá a padalo mnoho nápadu, které budou přínosem i pro nás. Proto to přeci děláme, abychom se vzdělávali všichni navzájem.

A jak workshop hodnotili naši účastníci?

"Perfektní práce, pro mě obrovský přínos. Pokud bude prostor, pokusím se navázat spolupráci. Krásně, logicky a rozumně podaná problematika EB."

Tomáš Kacetl, Velux

 

"Inspiraci jsem hledala a našla a teď budu doufat, že přesvědčím kolegy i vedení."

Olga Korvasová, Mendelova univerzita

 

"Moc rychlé, musím natrávit a vyhodnotit."

Petr Netočný, Monet+

Debatovat by se dalo ještě celé hodiny, ale jak se říká, dobrého pomálu :-) Moc děkujeme všem účastníkům a těšíme se na další workshop, který se uskuteční na začátku listopadu v Ostravě.

Jako třešničku vám přináším 2 zajímavé typy od našich personalistů.

 

Tak vyzkoušejte:

Canva

Jednoduchý online nástroj ve stylu "drag and drop" pro úpravu vašich obrázků.

Draw

Šikovný online nástroj sloužící k přípravě vizuálně zajímavých organizačních schémat.

Chcete získat další cenné rady z praxe?

Pojďte s námi na workshop a staňte se součástí komunity specialistů nadšených pro personální marketing.

Hledáte partnera pro Employer Branding?

Prozkoumejte naši nabídku chytrých služeb, které vám pomohou při vytváření vaší atraktivní značky zaměstnavatele.

Monika Vencourová

Jsem optimistická bytost, která nezkazí žádnou srandu a zároveň je pro každou špatnost. Studium na vysoké škole mi dalo široký základ znalostí, které se nyní snažím využít v praxi. Mám ráda výzvy a do všeho se pouštím po hlavě, čas ukáže, jak tohle všechno zúročím.

Share This