Sociální média se stali součástí náborového procesu. Facebook je stále více využíván nejen na propagaci produktů, ale právě i na propagaci volných pozic. Facebookové stránky pro firmy prošly v posledních měsících výraznými změnami. Ne každý si jich všimnul a ne každý je má čas sledovat. Tady je máte!

1.Načasujte vaše příspěvky

Cílíte vaše příspěvky na mladou generaci? Víte o tom, že jsou na Facebooku nejčastěji mezi 6-8 hodinou večer? Ale vy večer nemáte čas přidávat příspěvky. Využijte na to Plánování příspěvků. Na začátku týdne si můžete naplánovat příspěvky na celý týden dopředu.

Facebook tipy2

 

I když příspěvky načasujete, můžete si je zpětně ještě upravit nebo přečasovat na jiný den či hodinu. Stačí se prokliknout do sekce na správu příspěvků.

facebook tipy 7

2. Zbavte se nečitelných linků a neatraktivních obrazků

Pokud sdílíte link na jinou stránku, není potřebné, abyste v příspěvku nechávali celý odkaz na danou stránku. V momentě kdy url adresu vložíte do příspěvku, Facebook si odkaz sám natáhne a vy si potom můžete odkaz v klidu smazat.

facebook tipy 6

Dále si dejte velký pozor na to, jakým způsobem se vám daný odkaz natáhne. Je rozdíl jestli se fotka stáhne jako malý nenápadný obrázek nebo bude velký a výrazný. Na čem to závisí? Je to požadavek na správce vašeho webu, aby na stránce nastavil správné parametry.

Však posuďte sami, který příspěvek je výraznější.

Facebook tipy 9

VS.

Facebook tipy 10

3. Segmentujte vaše fanoušky

Jste součástí mezinárodní společnosti? Máte jednu centrální facebookovou stránku? Nevadí. I tak můžete určit komu se ten který příspěvek zobrazí. Facebook vám povolí ukázat daný příspěvek jen vybraným uživatelům. Stačí si zvolit zacílení podle lokalizace, věku nebo jazyka.

facebook tip 9

4. Analyzujte a učte se

Co se nejvíc líbí vašim fanouškům? Kdy jsou nejčastěji na Facebooku? Z jakých lidí se vůbec skládají? Jak se daří vaší konkurenci? To všechno vám prozradí Facebook Insights. Podívejte se tam aspoň jednou týdně a sledujte jednotlivé grafy.

Mezi nejdůležitější informace jednoznačně patří to, jaké příspěvky se nejvíc líbily vašim fanouškům, které je nejvíce motivovaly k aktivitě a které se nejvíc rozšířily mezi další lidi. Tyto údaje vám napoví, jaký obsah a jaká komunikace vaše fanoušky nejvíc zaujala.

Facebook tipy 4

5. Spravujte vaší stránku přes mobil

Sociální sítě jsou živý nástroj, který funguje 24/7. A je jedno, jestli je víkend nebo svátky. Pokud spravujete facebookovou stránku, měli byste mít přehled o tom, co se na ní děje. Nejste stále na počítači, to je jasné. Využijte proto na jejich správu facebookovou aplikaci Pages Manager.

Bude vás vždy informovat o tom co se děje na vaší stránce a můžete též sledovat vaše metriky.

Pokud máte vlastní tipy, jak na správu Facebookových stránek, budu ráda když se o ně podělíte do komentářů.

Magdaléna Spišiaková