Vytváří se nám nový standard v HR marketingu.

Společně s reklamami na internetu a modernizací přišly videa. Ta se začínají objevovat stále častěji ve světě recruitmentu a nasazují novou laťku pro ostatní firmy.

Koncepty těchto videí jsou velmi kreativní a některá nás dokonce i velmi pobavila. Každé má stanovenou svou cílovou skupinu a také je podle toho zpracované.

Nechybí jim nápad, inovace ani humor. Přesně to, na co jsme celé roky čekali. Odvážný a zajímavý obsah, na který se podívá i člověk, který je spokojen ve svém současném zaměstnání.

O tom, jak se kvalita náborových videí zvyšuje, nás přesvědčili následující firmy.

Rohlik.cz

Pokud hledáte inspiraci na moderní náborové video, z rohlíku si můžete vzít příklad.

Hledají IT posilu do týmu a podle toho také přizpůsobili obsah videa. Vystupují zde reální zaměstnanci, kteří vysvětlují své pozice.

Nemusíte se však bát, že byste se během videa nudili a počítali každou vteřinu, kdy konečně skončí. Právě naopak.

V průběhu naleznete spoustu humoru a vše je zpracováno tak, aby na sebe jednotlivé části navazovaly. Přesto však neukazují jen zábavu. Během videa zmiňují, jak je důležitá zodpovědnost a pracovitost.

Dovolí vám nahlédnout do společnosti, ukáží sklad a zároveň motivují.

Co na to vše říci? Pokud jste IT, jděte pracovat do rohlíku. Naučí vás nové věci, budete v partě super lidí a poznáte proces velké společnosti.

Slevomat

Slevomat zvolil ještě více otevřenou komunikaci. Ve videu cílí převážně na mladé lidi a snaží se jim jednoduše ukázat, jaké to je pracovat jako obchodní zástupce.

Video „moderuje“ mladík, který již od začátku navodí pozitivní atmosféru a pobaví svým chováním. Není však jisté, zda se opravdu jedná o zaměstnance slevomatu či o najmutého herce.

Postupně nás provází kanceláří, kde rozesměje kolegy a vysvětlí, co obnáší daná pozice. Ukazuje, že si pracovníci mohou vybrat jakékoli téma, které jim je blízké.

A co na uvítanou? No přece velký stůl, plná lednice, kávovar a lahvinka vína.

Business Factory

Pokud hledáte unikátní řešení, můžete si vzít příklad z business Factory. Ti si totiž poradili na jedničku.

A nejsme jediní, co oceňují jedinečnost videa. Na Recruitment Academy Awards se stali vítězi kategorie Kariérní video roku – malé firmy.

Společnost se rozhodla vsadit na interakci. Vše probíhá z pohledu kandidáta a během videa musíte reagovat na situace, které se před vámi objeví. Tím si ověřují, zda jste ten pravý člověk pro ně.

Jedná se o zábavně provedenou „hru“, u které si nejen užijete propracovanost, ale ještě k tomu otestujete, zda jste kreativní a na jakých svých vlastnostech byste mohli zapracovat.

A pokud projdete hrou napoprvé? Pravděpodobně je čas poslat životopis!

Video naleznete na oficiálních stránkách firmy: https://b.cz/click-and-play 

KPMG

Další skvělou inspirací je kariérní video společnosti KPMG, které na Recruitment Academy Awards vyhrálo kategorii Kariérní video roku – velké firmy.

Video cílí převážně na mladé talenty. Poukazuje na problém dnešní společnosti, ve které lidé vzdávají věci předčasně, chtějí instantní výsledky a předstírají, že jsou něco jiného než ve skutečnosti.

Zpracování ve formátu pro sociální sítě tomu dodává tu pravou atmosféru.

Chcete zazářit, nebo se stát opravdovou hvězdou?

BP LUMEN

Toto kariérní video je příkladem, že na natočení skvělého obsahu nepotřebujete několika tisícové vybavení.

Stačí vám jednoduchá autentická zpověď produkťáka, ke které ho donutila personální manažerka.

Video je plné ironie a humoru, díky kterým se postupně dozvíte nejen to, co společnost dělá, ale i co je náplní pozice.

Video taktéž vyhrálo kategorii People’s Choice na Recruitment Academy Awards.

Jaké jsou vaše zkušenosti? Napište nám nebo okomentujte tento článek, děkujeme.

w