Nejsme webové studio. Nikdy jsme neměli ambice jím být. Ale náhoda tomu chtěla a my každý rok postavíme několik kariérních webů. Dává nám to smysl.

Když pro klienta připravujeme koncept značky zaměstnavatele, máme danou firmu hluboko pod kůží. Výroba personální webové prezentace nám pak jde mnohem líp.

Někdy však začínáme úplně od nuly a jindy zase měníme i to, co už jsme sami dříve vytvořili.

Möbelix: Jednoduše (za)žít

Vše začalo na našich společných workshopech, kde jsme se setkali s Markétou z Möbelixu. Zůstali jsme dále v kontaktu a diskutovali o možnostech spolupráce.

Jejím snem bylo vytvořit webovou prezentaci, která by vyjádřila, že Möbelix je firma, kterou je třeba zažít. Společně jsme si postupně vyjasňovali představy o tom, jak rozsáhlý by měl web být a jak by měl fungovat.

Když se Markétě podařilo získat potřebné prostředky, pustili jsme se do práce.

S Möbelixem jsme před tím nikdy nespolupracovali, takže jsme začínali na zelené louce. Již během přípravy nabídky jsme se shodli, že prvním krokem bude důkladná situační analýza, postavená na rozhovorech se zaměstnanci. Jako vždy nás zajímalo, jak lidé vidí firmu jako svého zaměstnavatele a jaké hlavní výhody jim práce dává.

Udělali jsme si tedy výlet do vybraných poboček v Plzni, Praze, Zlíně, ale i v Bratislavě a Nitře. Příjemně nás překvapilo jak pracovní prostředí, tak i zajímavý sortiment. Následovala tematická analýza těchto rozhovorů, díky které jsme zjistili, jak lidé vidí firmu jako zaměstnavatele a proč v ní pracují.

Velkou výhodou bylo nadšení na straně klienta. Společně s Markétou jsme navrhli design webu a obsah jednotlivých stránek. Další výhodou bylo, že jsme měli k dispozici velké množství obrazových materiálů a také videa. Tyto materiály vznikly díky předchozí spolupráci s lidmi z VimVic.cz.

Specifickým požadavkem bylo napojení nového webu na ATS Datacruit. Tady jsme ale už stavěli na předchozích zkušenostech. Novinkou bylo, že jsme vytvořili plugin, který umožňuje vkládání médií z WordPressu do pracovních nabídek, načítaných z Datacruitu.

Co bylo na tomto projektu unikátní:

  • aktivní zapojení klienta do tvorby webu
  • zpracování videa pro záhlaví webu
  • animace ikonek
  • napojení na ATS Datacruit
  • plugin pro vkládání médií do nabídek

Albatros Media: Knihy nás baví

S „albatrosem“ spolupracujeme již druhým rokem. Prošli jsme si celým procesem tvorby konceptu značky zaměstnavatele. Výroba nového kariérního webu byla jedním z navazujících projektů. Atmosféru uvnitř společnosti už jsme měli sice zažitou, ale přesto jsme znovu vyrazili do terénu.

Tentokrát měla naše roadshow následující trasu: Rudná u Prahy, Praha, Brno, Zlín, Bratislava a Pezinok. Se zaměstnanci AM jsme si nejen povídali, ale také jsme fotografovali.

Vzniklo spousta materiálů nejen pro web, ale také pro tvorbu zajímavého obsahu pro magazín, který je součástí webu. Kromě sběru materiálů pro tvorbu obsahu webu jsme tak trochu nenápadně provedli sondu do aktuální situace uvnitř firmy. A mimochodem jsme zjistili, že v Pezinku milují halušky ;-)

Výroba webu www.knihynasbavi.cz nám dala několik nových zkušeností. Opět jsme se zdokonalili v animacích. Poprvé jsme na webu využili formát SVG pro grafiku pozadí webu a ikony. Pronikli jsme hlouběji do úprav kaskádových stylů – CSS. A potkali jsme spoustu úžasných lidí :-)

Co bylo na tomto projektu unikátní:

  • rozsah projektu – náš zatím největší web
  • animace v záhlaví stránek
  • SVG formát pro ilustrace
  • úpravy kaskádových stylů
  • obsahu blogu – při spuštění webu obsahoval přes 10 článků

LKQ: 3 brandy v jednom webu

Původní zadání znělo jednoduše: vezměte 2 existující weby a udělejte z nich jeden.

Kariérní web pro Auto Kelly byl jeden z našich prvních webů. Dokonce jsme mu za ty roky stihli provést facelift a také vyrobit jeho dvojče pro Elit. No a nakonec se obě firmy staly součástí skupiny LKQ. A bylo nutné to nějak vysvětlit světu.

Po několika telefonátech nám bylo jasné, že nebudeme přepracovávat původní weby, ale postavíme zcela nový web. Vizuálně budeme vycházet z identity LKQ, ale pokusíme se zachytit i designové prvky, které patřily oběma původním firmám.

To proto, aby se uchazeči o zaměstnání v pobočkové síti dokázali snadněji identifikovat se svým budoucím zaměstnavatelem.

Součástí projektu bylo zachování původního řešení propojení webu na WordPressu a ATS Datacruit od Českého trhu práce. V průběhu tvorby nového webu jsme ocenili nasazení kolegyň z LKQ, které nás intenzivně zásobovaly textovým a grafickým obsahem.

Co bylo na tomto projektu unikátní

  • vyjádření identity 3 značek: LKQ (centrála) a 2 pobočkové sítě Auto Kelly a Elit
  • napojení na ATS Datacruit
  • společná tvorba obsahu webu s kolegyněmi z LKQ

Jaké jsou vaše zkušenosti? Napište nám nebo okomentujte tento článek, děkujeme.

w