Poznali jsme nový zajímavý projekt. Nese název Tiskelník. Jak samotný název naznačuje, jedná se o nástroj pro tisk dokumentů. Těmi dokumenty jsou studijní materiály, které si studenti mohou vytisknout úplně zadarmo. A to díky firmám, které mají možnost se v těchto materiálech prezentovat jako atraktivní zaměstnavatel, případně dodavatel produktů a služeb pro tuto cílovou skupinu. Tento projekt krásně zapadá do toho, co děláme, a proto jsme se rozhodli jej trochu podpořit. Věříme, že Vás taky zaujme.
Tiskelník vznikl na podporu studentů a zároveň jako nový komunikační nástroj. Lze jej tedy využít i pro personální marketing. Firma má jedinečnou možnost oslovit studenty již během studia. Výhodou je možnost cílit na konkrétní obory. Projekt vytvořil pomyslný most a umožňuje tak vznik nových vztahů na úrovni studenta a firmy – sponzora.

Jak přesně Tiskelník funguje

Na jednom konci stojí studenti, kterým Tiskelník nabízí tisk studentských materiálů zadarmo. Na konci druhém jsou firmy, které mají možnost se v těchto materiálech prezentovat. Další výhodou pro firmy je přímá možnost nabídky spolupráce v podobě stáží či jiných pracovních nabídek. Student pošle svá skripta, které Tiskelník doplní logem sponzora či nabídkou. Doplněná skripta jsou následně vytisknuta a poslána studentovi zpět. Logistika dokumentů je zajištěna přepravní společností Záslikovna, díky níž má student všechny své materiály do 2-3 dnů dostupné ke studiu.

Výhody pro employer branding

Funkčnost projektu a jeho potenciál vidíme především v zacílení reklamy. Firmy se představují jako potenciální zaměstnavatelé právě takovým studentům, kteří jsou zainteresovaní stejným oborem. Tiskelník získává od studentů informace o jejich oboru a ročníku studia. Díky toho jim vytváří nabídky doslova na míru. Studentům se ve skriptech zobrazí jen takové nabídky, kterou jsou nejzajímavější právě pro ně.
Na druhé straně firmy, mají možnost výběru dle vlastních preferencí. Firma si sama vybere, zda osloví IT, stavaře nebo chemika, právníka či učitele cizích jazyků. V praxi to vypadá tak, že si sponzor si nadefinuje například v jihomoravském kraji studenty druhého ročníku stavební fakulty v oboru statika. Těm Tiskelník vloží do studijních materiálů logo firmy s nabídkou. Student po dobu přípravy na zkoušku svým pohledem do studijních materiálů opakovaně registruje nabídku „svého sponzora“.
Myslíme si, že je tu nová a revoluční cesta v personálním marketingu, která umožňuje firmě vybudovat si pozitivní obraz značky zaměstnavatele v očích studentů a absolventů. Díky bezplatnému tisku skript jsou studenti podporováni ve studiu a na cestě za vysněným povoláním. Tiskelník se snaží studentům zpříjemnit jejich život také tím, že dává možnost reklamy významným značkám. Studentům jsou nabízeny slevové kupony nebo informace o sportovních zařízeních, tipy pro cestování, stravování a třeba i v módě.
Přejeme Tiskelníku mnoho úspěchů a hodně vytištěních materiálů. 🙂