Employer branding je jen pro velké a bohaté firmy. 

Talentované lidi z trhu práce „vysají“ korporace, které jsou nejvíc vidět.  Mají hodně peněz, proto si mohou dovolit investovat prostředky do budování značky zaměstnavatele.

To naše malá firma…

Máte někdy pocit, že je pro vás Employer Branding, tedy budování značky zaměstnavatele, nedosažitelný?

Opak je pravdou. I pro vás může být atraktivní značka zaměstnavatele chytrým řešením, jak přitáhnout a hlavně udržet skvělé zaměstnance na vaší straně.

Každá firma má nějaký „employer brand“, ať už je dobrý, nebo špatný. Jedná se v podstatě o její pověst v roli zaměstnavatele.

Váš Employer Brand je to, co o vás říkají vaši zaměstnanci, jak současní, tak ti bývalí. A to, co o vás říkají, vychází z jejich pracovní zkušenosti u vás.

I vy máte šanci získat pro sebe talentované lidi. A to, že patříte mezi menší společnosti, pro vás může znamenat větší výhodu, než si myslíte.

Budování značky zaměstnavatele není jaderná fyzika. Je to však komplexní disciplína a dlouhodobý proces. Dobrá zpráva pro vás je, že vše, co potřebujete do začátku, máte uvnitř firmy. Veškeré informace pro nastartování procesu vytváření atraktivní značky zaměstnavatele vám poskytnou vaši zaměstnanci.

Pro vás, menší firmy, které nejsou zatížené složitými procesy, je to další palec nahoru.

Vaše interní komunikace může probíhat mnohem rychleji a často je postavená na osobním přístupu. Zaměstnancům tedy nechodí „zpráva seshora“.

Proč se nepochlubíte třeba tím, že majitel podniku pracuje s vámi nebo zná každého zaměstnance jménem? Takové věci v „korporátu“ pravděpodobně čekat nemůžete.

Pokud je vaším dalším předsudkem o Employer Brandingu to, že je příliš drahý a spíš vás finančně potopí, než pozvedne, mýlíte se. Ano, je to určitá investice, u které se však předpokládá, že se vám vyplatí.

Bude vás to také stát nějaký ten čas, ale rozhodně si nemusíte brát úvěry v bance.

Employer Branding je jen pro ty velké

Pár tipů, jak začít

  • všechno, co potřebujete, najdete u vás ve firmě. Stačí se jen ptát lidí – proč jsou právě u nás, co vás na práci baví, v čem je to jedinečné
  • věnujte se vašim zaměstnancům. Dejte jim najevo, že víte, že bez nich by firma nefungovala
  • ujasněte si, jaký obraz na trhu práce chcete mít a jak se chcete vymezit vůči konkurenci
  • komunikujte jedinečnost vaší pracovní nabídky, buďte konkrétní ( příjemné pracovní prostředí = berte do práce i s vaše domácí mazlíčky)
  • mluvte o nich a ne o sobě – na místo „My vám nabízíme“ = od nás dostanete/ u nás získáte
  • mluvte jednoduše – čím složitější a delší souvětí, tím víc vaše sdělení působí těžce a neuchopitelně

Nejlepší „reklama“ jsou vaši lidé.

Můžete vytvořit sebelepší náborovou kampaň, ale hlavní slovo a nejsilnější hlas mají vaši zaměstnanci. A pokud budou spokojení, přivedou vám další takové, jako jsou oni sami.